• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Suriye ve İran, Türk dizilerini internetten izliyor

03 Aralık 2012
in Kurumsal Uygulamalar, Sektörel Teknolojiler
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Bu yıl yayınlanan Türk dizileri yurtdışında da izlenme rekorları kırıyor. Toplam izleyicilerin yüzde 5’ini Suriyeli, yüzde 4’ünü ise İranlı izleyiciler oluşturuyor. Yurtdışındaki izleyiciler de Türk izleyicisi gibi dizileri internet üzerinden, Medianova altyapısıyla izlemeyi tercih ediyor.

Türkiye’nin dizi ihracatı artmaya devam ediyor ve bu yıl yayınlanan Türk dizileri de yurtdışında izlenme rekorları kırıyor. Medianova’nın altyapısıyla hizmet veren televizyon kanalları, yurtdışındaki izleyicilere de internet üzerinden dizi izleme fırsatını sunuyor.

Medianova’nın verilerine göre Suriye ve İranlı izleyiciler, internetten dizi izlemenin kolaylığını tercih eden seyirciler arasında yer alıyor. Rakamlar, Suriyeli izleyicilerin toplam izleyici sayısının yüzde 5’ini, İranlı izleyicilerin ise yüzde 4’ünü oluşturduğunu gösteriyor. Gelişmiş altyapı sayesinde yurtdışındaki seyirciler de dizileri televizyon yayınının ardından, uzun süre beklemelerine gerek kalmadan Türk seyircilerle aynı anda internet üzerinden izleyebiliyor.

Trafiğin yüzde 5’i mobil cihazlardan

Medianova’nın verileri çok çarpıcı bir noktayı daha gözler önüne seriyor. Bu verilere göre diziler ve videoların mobil cihazlara uygun formatlarda yayınlanma oranı da üzerinden yayınlanma ve izlenme oranları da gün geçtikçe artıyor. Akıllı cihazlar ve tabletlerden yapılan yayınlar ciddi anlamda büyüyor. Mobil cihazlar üzerinden yayınlarda yıllık trafik büyümesi yüzde 200 artarken, tüm yayınların yaklaşık yüzde 5’i artık mobil cihazlar üzerinden yapılmaya başladı.

İşi gücü bıraktık; dizi izliyoruz!

Dizilerin internet üzerinden izlenebilmesi sayesinde çalışanların sevdikleri dizileri kaçırmamak için iş çıkışında koşa koşa eve gittikleri günler sona erdi. Televizyon kanallarının yayınladıkları dizileri seç-izle teknolojisiyle internet sitelerine taşıyan Türkiye’nin lider servis sağlayıcısı Medianova’nın verilerine göre; çalışanlar kaçırdıkları dizileri mesai saatleri içinde işyerinde izliyor. Verilere göre dizi severler sabah mesai başında rutin işlerini yaptıktan sonra saat 10.30 gibi en sevdikleri dizilerin tekrarını izlemeye başlıyor ve öğle tatilinde dizi izlenme oranı tavan yapıyor.

Medianova’nın VoD (Seç-İzle) dizilerle ilgili paylaştığı veriler, Türk izleyicisinin dizilerden gün içinde de vazgeçemediğini gösteriyor. Medianova CEO’su Serkan Sevim, “Çalışanlar sabah işe geldikten sonra ilk olarak acil işlerini yapıyorlar. Biraz rahatladıktan sonra saat 10.30 gibi dizi izlemeye başlıyorlar. Öğlene doğru izlenme oranı gittikçe artıyor. Çünkü çalışanların önemli bir bölümünün bu dizileri daha rahat izlemek için öğle iznine bile çıkmadıkları görülüyor. Öyle ki gün içinde en fazla izleyici sayısına öğle tatili sırasında, 12.00-12.30 saatlerinde ulaşılıyor. İş çıkışı saatine denk gelen 17.00-20.30 saatlerinde ise izleyici sayısı düşüyor” diye konuştu.

Medianova verilerine göre internetten dizi izleme oranlarının Pazartesi yüzde 10,6, Salı yüzde 12, Çarşamba yüzde 16, Perşembe yüzde 19,1, Cuma ve Cumartesi yüzde 15,8, Pazar ise yüzde 10,7 olduğu görülüyor. Bu veriler, televizyon reytingleri yüksek olan dizilerin internette de en fazla trafik alan diziler olduğunu ortaya koyuyor. Dizi tutkunları, televizyonun en sevilen dizilerinin tekrarını zaman kaybetmeden, ertesi gün izleyebiliyor.

Tags: internetkurumsal
Previous Post

Ambiglow ile Yenilikçi 3D Oyun Keyfi

Next Post

Artes D708 en havalı yılbaşı hediyeniz!

Next Post

Artes D708 en havalı yılbaşı hediyeniz!

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG