• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Yazılımda Yerli Şirketlerin Sesi Yükseliyor

07 Ocak 2022
in Yazılım
Yazılımda Yerli Şirketlerin Sesi Yükseliyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Pandeminin de etkisiyle 220 milyar TL’ye ulaşan e-ticaret ekosisteminin oyun kurucusu konumunda yer alan yazılım sektörü, ihracat yolculuğunda gaza bastı. E-ticaretteki hareketliliğin yazılım sektörünün işgücünü artırdığını belirten Byte Dijital Kurucu Ortağı Hakan Sancak, “2021’de 300’den fazla işletmeye yazılım ve dijital pazarlama çözümleri sunduk. Bu sürede ihracat odaklı e-ticaret çözümlerimizi 4 kat artırdık” dedi…

Pandeminin getirdiği yeni çalışma düzeni tüm sektörlerin dijital dönüşümünde stratejik öneme sahip yazılımın bilişim ve iletişim teknolojilerindeki (BT) payını artırdı. TÜBİSAD’ın (Bilişim Sanayicileri Derneği) verilerine göre, yazılım sektörü 2020’de yüzde 22 büyümeyle 189 milyar dolara ulaşan BT sektöründen 25,2 milyar dolarlık bir pay aldı. Yerli ürünlerin oranının yüzde 71’e ulaştığı sektör, ihracatta elde ettiği yüzde 70’lik artışla BT sektörünün ihracat lideri olarak yaklaşık 9 milyon TL’lik dış satım gerçekleştirdi.

Yazılımın e-ticaret ekosisteminde oyun kurucu bir aktör olduğunu belirten Byte Dijital Kurucu Ortağı Hakan Sancak, “Pandemide yaklaşık yüzde 165 artışla 220 milyar TL’ye ulaşan e-ticaret sektöründeki büyümede, yazılımın büyük rolü bulunuyor. Diğer sektörlere kıyasla düşük maliyetlerle yüksek katma değerli ürün üreten sektör, e-ticaret ekosistemindeki işletmelere verimlilik ve rekabet avantajı getiriyor” dedi.

Girişimci ve işletmelere e-ticaret yol haritası sunuyor

Sancak, “Sahip olduğumuz tecrübeli ekibimiz ile dijital pazarlama, mobil uygulama ve e-ticaret yazılımları hizmetlerimizle farklı dinamikleri olan e-ticaret sektöründe yer almak isteyen girişimci ve işletmelere etkili bir yol haritası çıkartıyoruz. Dünyanın en çok kullanılan e-ticaret yazılım altyapısı Shopify’ın Türkiye partneri olarak son 1 yılda 300’den fazla işletmeyi yazılım, dijital pazarlama ve ihracat odaklı e-ticaret çözümlerimizle buluşturduk. İhracat odaklı e-ticaret yazılımlarımıza yönelik taleplerde geçmişe nazaran 4 kat artış yaşandı. Yeni nesil teknolojiler kullanarak geliştirdiğimiz çözümlerimizle yazılım sektörünün ihracat yolculuğunu destekledik” diye konuştu.

İşletmelerle iş ortaklığı kuruyor

İşletmelerle e-ticaret, web yazılım ve dijital pazarlama odaklı iş ortaklığı kurduklarını söyleyen Hakan Sancak, “E-ticaret alanında öncelikle markaların ihtiyaç ve sorunlarını tespit ederek raporlandırıyoruz. Bu rapordan yola çıkarak özel yazılımlar geliştiriyor ya da Shopify, OpenCart gibi yazılım altyapılarını kullanarak ihtiyaca cevap veren çözümler üretiyoruz. iOS ve Android cihazlar için geliştirdiğimiz uygulamalarla işletmelerin e-ticaretteki kimliklerine değer kazandırıyoruz. Başta dijitalleşme yolundaki KOBİ’ler olmak üzere, kurumsal işletmelerin başarı hikayelerine yenilerini ekliyoruz” diye belirtti.

Dijital platformları etkili reklam aracına dönüştürüyoruz

İşletmelerin değişen tüketici davranışlarına göre iş modellerini dijitalleştirdiklerini kaydeden Hakan Sancak, “Instagram, Facebook, Google, TikTok ve Criteo gibi platformlar da dijital pazarlamanın temel enstrümanı haline geldi. Sunduğumuz dijital pazarlama danışmanlığı kapsamında bu platformları işletmeler için etkili bir reklam aracına dönüştürüyor, iş ortaklarımızın hikaye anlatıcılığını üstleniyoruz. Performans odaklı fiyatlama üzerinden geliştirdiğimiz kazan kazan modeliyle işletmelere maliyet avantajı sunuyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.

Tags: Byte DijitalDijital Pazarlamae-ticaretGüncelPandemiShopifyyazılımyazılım sektörüYerli Yazılım
Previous Post

Anker Nebula Ailesinin Yeni Üyesi: Nebula 4K TV Stick Android TV

Next Post

Yerli Bilişim Firmasından Hizmet İhracatı Hamlesi

Next Post
Yerli Bilişim Firmasından Hizmet İhracatı Hamlesi

Yerli Bilişim Firmasından Hizmet İhracatı Hamlesi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG