• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Black Friday’de Çağrı Merkezlerinde Neler Oldu?

17 Aralık 2020
in Çağrı Merkezi
Black Friday’de Çağrı Merkezlerinde Neler Oldu?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Kasım’da, 6 milyon kişi çağrı merkezlerini aradı

Bu sene Kasım ayı Black Friday indirimleriyle kampanya ayına dönüştü. Tüketiciler internetten alışverişi önceliklendirse de siparişleriyle ilgili detaylar için çağrı merkezi dahil birçok iletişim kanalına başvurdu…

Çağrı merkezleri için yazılı ve sesli tüm iletişim kanallarını tek bir platformda sunan AloTech, Kasım ayında pek çok markanın dahil olduğu Black Friday kampanyalarının çağrı merkezlerine etkisini inceledi. Alotech üzerinden çağrı karşılayan 20.000’den fazla müşteri temsilcisinden alınan verilere göre, 6 milyon 97 bin 579 kişi çağrı merkezlerine ulaştı, toplamda 50 milyon dakikadan fazla görüşme yapıldı.

En çok çağrı alınan gün: Salı

Çağrı merkezlerinin en çok arandığı günler sırasıyla Salı, Cuma ve Perşembe oldu. Müşteriler telefon ile çağrı merkezlerine ulaşmanın yanı sıra popüler iletişim kanallarını (WhatsApp ve chat) ve bu kanallara bağlı botları kullanarak da çağrı merkezlerine ulaştı. Çağrı merkezlerine Black Friday’de en çok çağrı gelen saat aralıkları ise sırasıyla 11:00-12:00, 14:00-15:00 ve 13:00-14:00 oldu. Alışveriş kuşları ise gece saatlerinde de online’dı! Gece 00:00 ve 04:00 arasında toplam 138.310 adet arama yapıldı.

En fazla çağrı alan sektör “teknoloji” oldu

Black Friday’de en fazla çağrıyı alan sektör pandemi sebebiyle artan yoğun talebin de etkisiyle ‘teknoloji’ sektörü oldu. Teknolojiyi sırasıyla ‘mobilya’ ve son dönemin popüler sektörü haline gelen ‘online market pazarı’ takip etti.

En çok görüşme yapılan şehir Manisa olurken ikinci sırada Edirne, üçüncü sırada Kastamonu, dördüncü sırada Şanlıurfa ve beşinci sırada ise Tekirdağ yer aldı.

Chatbot trendi yükselmeye devam ediyor

İletişim için bot kullanan şirketler yazılı taleplerin yüzde 68’ini Chatbot ile sesli taleplerin ise yüzde 3,66’sını Voicebot ile karşıladı. Şirketler, bu sayede operasyonel giderlerde yüzde 15 ile yüzde 56 arasında maliyet tasarrufu sağladı.

Black Friday boyunca müşteriler 3 milyon 94 bin 507 dakika WhatsApp ve Chat’ten görüşme yaparken yazılı görüşmelerin yüzde 41’i WhatsApp’tan yapıldı. Bununla birlikte AloTech altyapısından geçen çağrılarda 5 kıtada, 48 ülkede, 19 farklı dilde “Alo” dendi.

Tags: AloTechBlack FridayÇağrı merkeziPandemi
Previous Post

İş Dünyasında Hangi Alışkanlıklar Değişti?

Next Post

Tam Faktoring, Yoluna ‘Tam Finans’ Adıyla Devam Ediyor

Next Post
Tam Faktoring, Yoluna ‘Tam Finans’ Adıyla Devam Ediyor

Tam Faktoring, Yoluna ‘Tam Finans’ Adıyla Devam Ediyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG