• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Korona Günlerinde, En Çok Görüntülü Konuşmayı Sevdik

14 Ağustos 2020
in Sektörel Teknolojiler
Korona Günlerinde, En Çok Görüntülü Konuşmayı Sevdik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Barem, Koronavirüs salgını sebebiyle evde kaldığımız süreçte kendimizi meşgul ettiğimiz teknolojik uğraşlar üzerine bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre korona günlerinde ilk defa veya eskiye göre daha çok gerçekleştirdiğimiz uygulamalar arasında hem en yaygın olanı hem de en sevileni görüntülü konuşma oldu…

Barem tarafından Haziran ayında, Türkiye temsili olarak gerçekleştirilen araştırmaya göre evde kaldığımız sürede vakit geçirdiğimiz dijital uğraşlar arasında en yaygın olanı yüzde 85 oranla görüntülü konuşmak oldu. Bunu sırasıyla sosyal medyada zaman geçirmek (%78), internetten film izlemek (%72) online alışveriş yapmak (%65) ve online eğitim almak (%58) izledi.

Görüntülü konuşma en çok kadınları mutlu etti

Araştırmada yüzde 85 gibi büyük çoğunluk görüntülü konuştuğunu söylerken, bu oranın kadınlarda yüzde 90’a, 18-34 yaş arasındaki gençlerde ise yüzde 95’e çıktığı görüldü. Oranın en düşük olduğu emeklilerin ise yüzde 69’u görüntülü konuştuğunu belirtti. Bu kişilerden görüntülü konuşmayı değerlendirmeleri istendiğinde, çoğunluk (%72) memnun olduğunu söyledi. Memnun olmayanların oranı yalnızca yüzde 15. En yüksek memnuniyet kadınlarda (%78) görüldü.

İnternetten film izlemek genç işi bir uğraş

Bu süreçte internetten daha çok film izlediğini söyleyenlerin oranı yüzde 72. Bu oran, 18-34 yaş grubunda yüzde 88’e, AB sosyo ekonomik grubunda yüzde 84’e, öğrenciler arasında yüzde 97’ye çıkıyor. İnternetten film izlemekten memnun olanların oranı yarıya yakınken (%49), gençler yüzde 61, öğrenciler yüzde 73, lise eğitimli grup ve kendi hesabına çalışanlar yüzde 57 oranında memnunlar. Üst yaş grubunda (55 üstü yaş) ise internetten film izleyenlerin oranı yüzde 47’ye, izleyenler arasında internetten film izlemeyi olumlu değerlendirenlerin oranı yüzde 24’e kadar düşüyor.

Online eğitim henüz bekleneni vermiyor

Görüşülen kişilerin yüzde 58’i evde kaldığı süreçte online eğitim aldığını söyledi. Bu oran 18-34 yaş gençlerde yüzde 70’e, AB ses grubunda yüzde 72’ye, öğrenciler arasında yüzde 94’e çıkıyor. Online eğitim alanlar içinde memnun olanların oranı (%46), memnun olmayanların yalnızca 3 puan önünde (%43). Bu fark öğrencilerde 16, ücretli ve maaşlı çalışanlarda 13, kadınlarda 11 ve ABC1 ses gruplarında 8 puan açılıyor. Erkekler ise online eğitimden memnun olmayanların oranı memnun olanlardan daha yüksek.

Dijitalde neler mutlu etmedi?

Online alışveriş: İzolasyon sırasında üç kişiden ikisi (%65) online alışveriş yaptığını söyledi. Yaş arttıkça, eğitim ve sosyoekonomik statü azaldıkça online alışveriş azalıyor. Online alışverişten memnun olmayanlar (%46), memnun olanlardan (%40) daha fazla. Yaş arttıkça memnun olanların oranı azalıyor, 55 ve üzeri yaş grubunda yüzde 26’ya kadar düşüyor. Sosyo ekonomik grup yükseldikçe memnuniyet artıyor. DE grubunda online alışveriş yapanların oranı yüzde 47, memnun olanlar yüzde 31 iken; AB ses grubunda online alışveriş yapanların oranı yüzde 80’e, memnuniyet oranı yüzde 49’a yükseliyor. Metropollerde online alışveriş yapanların oranı daha yüksek (%73) ancak memnun olanların oranı Türkiye genelinin altında (%35).

Sosyal medya: Bu dönem sosyal medya kullananların oranı yüzde 78. Yaş arttıkça kullanım azalıyor. Gençlerde yüzde 90 iken 55+ yaş grubunda yüzde 56’ya düşüyor. Memnun olanların oranı yüzde 40 iken memnun olmayanlar yüzde 45.

“Bu süreç, yeni dijital dünyanın ısınma turlarıydı”

Araştırmayı yorumlayan Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız; “Korona günlerindeki evde kal süreci özellikle teknoloji sektörü için bir anlamda sınav dönemiydi. Dijital teknolojiler özellikle de online alışveriş normalin çok üstünde kullanıldı. Bu dönemi yeni dijitalin ısınma dönemi olarak adlandırabiliriz. Zorunluluktan gerçekleşen bazı uygulamalar sıkıntı vermiş olsa da bazıları hayatımızda kalıcı olmaya aday. Mobil telefon sektörünün görüntülü konuşmaya önem vermesi gerektiği çok açık. İnsanlar sevdikleri ile bir araya gelemedikleri zamanlarda görüntülü konuştular ve bundan çok memnun kaldılar. Yeni normal düzende de bu alışkanlıkların devamı için ürün ve hizmet kalitesinin yüksek tutulması gerekiyor” dedi.

#Barem, #Dijital Dünya, #Görüntülü Konuşma, #Korona

Tags: BaremDijital DünyaGörüntülü KonuşmaGüncelKorona
Previous Post

Polosmart İle Teknoloji Yeni Nesil Tasarım Anlayışına Entegre Oluyor…

Next Post

İş Dünyasına Özel Asus Business Çözümleri

Next Post
İş Dünyasına Özel Asus Business Çözümleri

İş Dünyasına Özel Asus Business Çözümleri

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG