• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Müşteri memnuniyetinin yolu ‘Yapay Zeka ‘ dan geçecek

21 Eylül 2017
in IT Gündem
Müşteri memnuniyetinin yolu ‘Yapay Zeka ‘ dan  geçecek
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Mobil operatörlerde yapay zeka kullanımı müşteriye memnuniyet, operatörlere de büyük avantajlar sağlayacak.

Apple’ın Siri’si, Amazon Tap’in Alexa’sı ve Web sitelerindeki Chatbot’larla ‘Yapay Zeka (Artificial Intelligence – AI)’ teknolojisi pek çok kurumsal ve müşteriye dönük uygulamalara ve günlük cihazlara entegre olmaya başladı. Yakın gelecekte yapay zekanın günlük hayatımızdaki etkisinin özellikle de müşteri deneyimi yönetiminde (CEM) çok daha fazla artması bekleniyor.

Defne Telekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, “Telekomünikasyon sektörüne şöyle bir göz atarsak, günümüz mobil operatörlerinin çoğunun en yeni teknolojileri hayata geçirdiklerini; yeni çağrı merkezleri, yeni uygulamalar, yeni hizmetler ve benzeri ve iletişim ağlarını otomasyon ürünleriyle geliştirdiklerini görüyoruz. Ancak bu yenilikler operasyon maliyetlerini düşürmesine rağmen müşteri deneyimi yönetiminin zarar görmesine neden oluyor. Dağınık departmanlar ve sistemler, birden fazla kanaldan ve müşteri temas noktasından gelen verilerin entegrasyon zorluğu, kişiselleştirme ve toplanan veri kalitesindeki eksiklik müşteri ile olan iletişimi dolayısıyla müşteri memnuniyetini azaltıyor. ‘Yapay Zeka’ kullanımı, bu noktada mobil operatörlerin müşteri deneyimini geliştirme, memnuniyeti artırma, abonelerle akıllı, öngörücü, ölçülebilir ve daha kişiselleştirilmiş etkileşim kurmaları için mükemmel bir fırsat sağlıyor” açıklamasında bulundu.

‘Yapay Zeka’ kullanımı abonelere mobil iletişim ağındaki self servis işlemleri, kişiselleştirilmiş hizmetler, öngörülen hizmetler ve teklifler, yeni servis buluşları ve geliştirmeler, geliştirilmiş ve sanal müşteri temsilcileri gibi alanlarda avantaj sağlıyor.

Mobil operatörlerin günümüz rekabet koşullarına ayak uydurma yolunun fiyat ve kaliteden geçtiğini belirten Haliloğlu, yapay zekanın bu noktada ilerisi için kilit rol oynadığını ifade etti. Haliloğlu, “Mobil operatörlerde ‘Yapay Zeka’ kullanımı abonelerin davranış ve ihtiyaçlarını daha derin analiz etmeyi sağlarken, aynı zamanda kişiselleştirilmiş hizmetleri ve geliştirilmiş müşteri temas noktaları sayesinde abone sadakatinin de artmasını sağlıyor. Gelecekte ‘Yapay Zeka’ yeni veri noktaları yaratırken, yenilikçi servislerin geliştirilmesini ve bu yeni servislerin kişilere uygunpazarlanmasını sağlayacak” açıklamasını yaptı.

Müşteri odaklı Yapay Zeka, mobil operatörlere müşteri sadakatinin artmasının yanı sıra abone verilerinin OTT oyunculardaki gibi toplanması, detaylı segmentasyon ve analizinin yapılması ve gerektiğinde bu datanın başka oyunculara da pazarlanarak yeni gelir elde etme ve kendi servislerini ayakta tutma açısındanda büyük avantajlar sağlıyor.

#müşteri, #yapayzeka, #guncel

Tags: Güncelmüşteriyapayzeka
Previous Post

TÜRKİYE EKONOMİSİNİN GELİŞİMİ İÇİN YAZILIM HİZMETİ İHRAÇ ETMEK ŞART

Next Post

HUAWEI CONNECT 2017’de Altı Yenilikçi Huawei Cloud Çözümü Tanıtıldı

Next Post
HUAWEI CONNECT 2017’de Altı Yenilikçi Huawei Cloud Çözümü Tanıtıldı

HUAWEI CONNECT 2017'de Altı Yenilikçi Huawei Cloud Çözümü Tanıtıldı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG