• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Çağrı merkezi pazar büyüklüğü 4,45 milyara, istihdam 85 bine ulaştı

06 Ekim 2016
in Çağrı Merkezi
Çağrı merkezi pazar büyüklüğü 4,45 milyara, istihdam 85 bine ulaştı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Çağrı Merkezleri Derneği, 2016 Türkiye Çağrı Merkezi Sektörü pazar verilerini açıkladı. Rapora göre pazar büyüklüğü, 2016’da 4,45 milyar TL’ye ulaştı.

Sektörünün bilgi merkezi ve referans noktası olan Çağrı Merkezleri Derneği tarafından, IMI Conferences işbirliği ve Net Araştırma proje yönetiminde her yıl gerçekleştirilen araştırma sonucu 2016 yılı için sektör pazar verileri açıklandı.

Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl sektörün sağladığı istihdam sayısı 83 bin iken bu sayı yüzde 3’lük büyüme göstererek 85 bin kişiye ulaştı.

Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezi pazarının 2017 yılında da büyümeye devam edeceğini belirterek; “Önümüzdeki yıl toplam istihdam rakamının 92 bine ulaşmasını öngörüyoruz. İstihdamda sektörel dağılıma baktığımızda telekomünikasyon 23 bin 509 kişi ile birinci sırada yer alırken finans sektörü de 16 bin 869 kişi ile ikinci olarak öne çıkıyor. Coğrafi dağılımda da oranların İstanbul’da yüzde 40, Ankara’da yüzde 11, İzmir’de yüzde 6  ve diğer illerde ise yüzde 43 şeklinde olduğunu görüyoruz.” dedi.

Öte yandan sektör büyüklüğü; asgari ücrette gerçekleşen yüzde 30’luk artışın ardından yüzde 23,5’luk bir büyümeyle 4,45 milyar TL’ye ulaştı. Reel büyüme ise yüzde 3-4 oranında gerçekleşti.

Çağrı merkezlerinde sosyal medya etkisi

Çağrı merkezi hizmeti sunulan kanallar arasında telefon ve e-posta ilk sıralarda yer alırken bu yıl sosyal medya kullanımında yüzde 12’lik bir artış görüldü.

Gelen-giden arama toplamı 2,2 milyar adet

Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2 milyar gelen/giden arama gerçekleşirken 2016’da bu sayı 2,2 milyar adete yükseldi. Bu yıl gelen aramaların yüzde 48’i ürün/hizmet bilgisi maksatlıyken, yüzde 20’si işlem, yüzde 11’i ise teknik destek amaçlı gerçekleşti. Giden aramaların çoğu ise satış/pazarlama maksadıyla yapıldı.

Müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ü kadın

Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ünü kadınlar oluşturuyor. Çalışanların yaş ortalaması 25 iken lise mezunu ve öğrenci müşteri temsilcisi sayısında artış yaşandığı görülüyor. Eğitim durumuna göre dağılımda çağrı merkezi çalışanlarının yüzde 52’si yüksekokul, üniversite ve lisansüstü mezunu iken yüzde 36’sı lise mezunu, yüzde 12 ise üniversite öğrencisi.

Yüzde 48’i asgari ücret alıyor

Müşteri temsilcilerinin yüzde 38’i 1300-2000 TL maaş alırken, yüzde 10’u 2000-2500, yüzde 48’i ise asgari ücret alıyor.

Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 4 bin. Çalışanların yüzde 51’i İngilizce, yüzde 39’u Almanca, yüzde 4’ü Arapça ve yüzde 3’ü Flemenkçe dillerinde hizmet veriyor. Müşteri temsilcilerinin ortalama çalışma süreleri ise 2016 yılında 1-2 yıl arası olarak gerçekleşti.

#ÇağrıMerkezleriDerneği, #2016TürkiyeÇağrıMerkeziSektörü, #pazar verileri, #Rapor, #pazarbüyüklüğü, #ÇağrıMerkeziSektörü, #ÇMD, #IMIConferences, #NetAraştırma, #Manşet, #Sonhaber

Tags: ÇağrıMerkeziSektörüÇağrıMerkezleriDerneğiÇMDIMIConferencesmansetNetAraştırmapazarPazarBüyüklüğüraporsonhaber
Previous Post

Geleceğin Oyun Geliştiricilerine TOGED ’den Destek

Next Post

Xperia XZ üçlü görüntü algılama teknolojisi ile Türkiye’de!

Next Post
Xperia XZ üçlü görüntü algılama teknolojisi ile Türkiye’de!

Xperia XZ üçlü görüntü algılama teknolojisi ile Türkiye’de!

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG