• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Android, mobil reklam sektöründeki ağırlığını artırıyor…

28 Temmuz 2016
in Telekomünikasyon & Mobil
Android, mobil reklam sektöründeki ağırlığını artırıyor…
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

 

 

Bullseye Worldwide ve InMobi, Türkiye’deki mobil reklam ağlarının 2016’nın ilk çeyreğindeki kullanım verilerini içeren bir infografik yayınladılar. Mobil işletim sistemi, üretici firma ve cihaz tipine göre dağılım gösteren raporda, bir önceki çeyreğin verilerine göre Türk kullanıcıların mobil cihaz tercihleri de göz önüne seriliyor…

 

Dijital reklam ajansı Bullseye Worldwide ile dünyanın en büyük mobil reklam platformlarından biri olan InMobi, 2016 yılının ilk çeyreğine ait mobil reklam kullanım detaylarını içeren araştırma sonuçlarını bir infografik ile yayınladı. Araştırma sonuçlarında göze çarpan en büyük değişim Apple ve Android cihazlar arasındaki oranlarda görülüyor.

InMobi’nin global mobil reklam ağındaki gösteriminden elde ettiği veriler mobil işletim sistemi, cihaz türü ve cihaz üreticisi kırılımlı olarak üç ana başlık altında raporda yer almaktadır. 2015 yılının son çeyreği ile 2016’nın ile çeyreğinin karşılaştıran araştırma sonuçları, Türkiye’deki reklam harcamalarının yanı sıra, Türkiye’de aktif olarak kullanımda olan mobil cihaz modelleri hakkında da bizlere detaylı bilgi sunuyor. Bu bilgilere göre, en çok gösterim alan Android işletim sistemine sahip cihazlarken en çok tercih edilen cihaz markası 2015 son çeyreğinde olduğu gibi 2016’nın ilk çeyreğinde de yine Samsung oldu. Apple iPhone tek başına marka-model kategorisinde birinci gözükse de sıralamada yer alan Samsung markasının diğer modelleri genel sıralamada iPhone’un ikinci sırada yer almasına sebep oluyor.

2015 son çeyreği ile 2016 ilk çeyreği arasında Apple cihazlardaki reklam gösterim oranı yüzde 50’den daha fazla düştü. Piyasaya sürülen Android cihaz sayısının, iPhone cihazlara göre çok daha fazla olduğunu düşünürsek bu denli bir gerilemenin normal karşılanması gerekiyor. Ayrıca reklam engelleme uygulamalarının daha sık kullanılması orantısal olarak aradaki farkı açıyor.

Tablet pazar payını artıyor…

2015’in son çeyreğinin verileri ile karşılaştırdığımızda, akıllı telefon kullanımı liderlik koltuğunu bırakmazken, tablet kullanımı pazar payını süratle artırmaya devam ediyor. Özellikle geniş ekranlı dokunmatik cihazlara olan talebin artışı hem reklam gösterimlerine hem de piyasadaki cihaz artışında gözle görülür bir fark yaratıyor. Konu hakkında orantısal verileri paylaşan Bullseye Worldwide Yönetici Ortağı Afşın Avcı, “Bunu oranlar ile ifade etmek istersek 2015’in son çeyreğinde reklam gösterimleri akıllı telefonlarda yüzde 90,9 iken 2016’in ilk çeyreğinde yüzde 88,3 düzeylerine geldi. Tablet cihazlar için gösterim sayısı geçen yılın son çeyreğinde yüzde 8,9 seviyelerinde seyrederken, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 2,7 büyüme göstererek yüzde 11,6 yükseldi” dedi.

 

#MobilReklam #BullseyeWorldwide #InMobi #MobilReklamAğları #ITNetwork #ITNetworkDergisi

Tags: BullseyeWorldwideInMobiITNetworkITNetworkDergisiMobilReklamMobilReklamAğları
Previous Post

Türk Telekom gelir büyümesinde yine rekora imza attı

Next Post

Onunla Her Şey Mümkün: Casper Nirvana D300

Next Post
Onunla Her Şey Mümkün: Casper Nirvana D300

Onunla Her Şey Mümkün: Casper Nirvana D300

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG