• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Fizibilite çalışmalarının uygulanma safhası

04 Ekim 2012
in Sunucular ve Veri Merkezleri
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Taner Ayas

HP Veri Merkezi Hizmetleri Yöneticisi

Veri Merkezleri ve Sunucuların seçiminde göz önünde tutulması gereken etkenler nelerdir?

Veri merkezlerinin günümüzde değişen ekonomik yapıya ve iş ihtiyaçlarına cevap vermesi gerekiyor. Bu bağlamda işletmelerin verimliliğini artıran, katma değer sağlayan, enerji tüketimi ve maliyetleri azaltan ve işlerin kesintiye uğramadan yürütülmesini sağlayan birleşik veri merkezleri öne çıkıyor.

Ekonomik şartların bilgi teknoloji direktörlerini eski veri merkezi sistemlerini genişleterek yatırımlarına sahip çıkmaya zorladığı günümüzde mevcut sistemlerden en yüksek performansı almak ve veri merkezlerini sadece ihtiyaçlar kadarıyla genişletmek önem kazanıyor. Bu noktada veri merkezlerinin farklı platformlar ve işletim sistemlerini desteklemesi, mevcut sistemlere kolay entegre olan genişletilebilir donanımlar olarak kullanıma sunulması gerekiyor. Bunu gerçekleştirmek için de veri merkezi tasarımında üç temel unsura odaklanmak gerekiyor: Sanallaştırma, standartlaşma ve basitleştirme.

Sanallaştırma esnek kaynak kullanımını mümkün kılıyor. Böylece veri merkezleri ihtiyaca göre genişletiliyor ve ister dış kaynak kullanımı ile bulut bilişim teknolojileri ister şirket içi veri merkezi kullanımı olsun tüm seçeneklerde sistem kaynakları ihtiyaçlar oranında kullanılıyor. Yazılım, veri depolama birimleri, anahtarlar ve sunucuların ihtiyaca göre kullanımı sistemi basitleştiriyor, modüler bir hale getiriyor, verimliliği artırıyor ve maliyetleri azaltıyor. Sistemin basitleştirilmesi ile standartlaşmayı, sistemin kolay kullanılmasını, erişim kolaylığını, kolay kurulum ve iş kesintisine uğramadan bakım ve onarım olanağını beraberinde getiriyor.

Veri Merkezlerinin kurulumu için yapılan ön çalışmalardan ve bu fizibilite çalışmalarının uygulanma safhasından bahsediniz.

Veri merkezlerinin kurulumunu yalnızca gerekli donanımı satın alıp ofiste kurmak olarak algılamamak gerekiyor. İşletmelerin kendilerine özel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için veri merkezlerinin bir kuruluşun ihtiyaçlarına göre özel olarak tasarlanması gerekiyor. Bu da yerseçiminden başlayarak, fizibilite çalışmalarını, planlama, kavramsal tasarım, detaylı tasarım ve devreye alma-entegrasyon aşamalarını kapsıyor. Tüm aşamalar sırasında veri merkezinin mali riskleri azaltma, iş kesintisini önleme, güvenilir ve kullanışlı bir şekilde çalışma gibi özellikleri göz önünde bulunduruluyor.

HP’nin 200 metrekare’den başlayarak veri merkezlerinde kullanılmak üzere tasarlanan değerlendirme hizmetleri, maliyetleri düşürerek kullanım alanını ve bilgisayar kapasitesini artıran optimizasyon seçeneklerini belirlemekte kullanıyor.

Sınırlı Mekânlarda Temel Kapasite Analizi, yöneticilerin işletmenin kaynaklarını daha verimli bir şekilde dağıtabilmesi için sayısal kapasite ve kullanılabilirlik bilgileri sağlıyor.

Sınırlı Mekânlarda Altyapı Durum ve Kapasite Analizi veri merkezi altyapısı ve tesislerdeki sistemlerin değerlendirilmesi ve ardından da iyileştirilmesini sağlıyor.

Sınırlı Mekânlarda Enerji Verimliliği Analizi temel enerji verimliliğini hesaplıyor, mekanik sistemlerle elektrik sistemleri ve operasyon alanındaki sorunları mali ve çevresel etkilerine göre karşılaştırarak bir eylem planı sunuyor.

Tasarlanan veri merkezlerinin kurulumu ve kullanımında ise paylaşımlı sanallaştırma teknolojisi hizmetlerinin hızla ve yüksek performansla sağlanması, ayrıca kullanıcıların bu hizmetlerden haftada 7 gün, günde 24 saat yararlanabilmesi gerekiyor. HP, bu bağlamda, işletmelerin destek hizmetlerini daha iyi kontrol edebilmesi ve şeffaflaştırabilmesine yönelik hizmetler sağlıyor.

HP’nin Birden Çok Satıcının Ürünlerine Yönelik Destek Hizmetleri (MVSS), müşterilere hizmet düzeyi sözleşmeler, sonuçlar ve yönetim faaliyetleri için altyapı tedarikçisi ilişkilerinde tek bir iletişim noktası adresi sağlayarak müşteri genel destek hizmeti maliyetlerini düşürüyor.

HP’nin Uzaktan Bilgi Alma Desteği iş kesintisi ve yeni sisteme geçiş risklerini azaltmaya yönelik olarak uzaktan izleme, tarama-tanı koyma, sorun önleme ve sorunları hızla çözme hizmeti sunuyor. HP sunucuları ve veri depolama sistemleri ile bazı IBM ve Dell sunucularını desteklemenin yanı sıra, bu yazılım, artık HP ProLiant sunucuları üzerindeki Sun Solaris işletim sistemi ve Cisco IP telefon şebekelerinde de çalışıyor.

HP Etkin Sohbet, bazı HP sunucu ve veri depolama ürünlerinde sorun gidermeye yönelik olarak internet üzerinden gerçek zamanlı sohbet desteği sunuyor.

HP Veri Merkezi Eğitim Sempozyumu katılımcıların ekiplerinin etkililiği ve verimliliğini artırmak için bir özel eğitim planı geliştirmelerini sağlıyor.

Previous Post

Nokia 603’ün uluslararası tanıtımını İstanbul’da gerçekleştirdi

Next Post

2016’da akıllı telefonların %97’si dokunmatik ekranlı olacak

Next Post

2016’da akıllı telefonların %97’si dokunmatik ekranlı olacak

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG