• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Mobil Reklam Bir Kez Daha Rekor Kırdı

03 Eylül 2015
in Finans
Mobil Reklam Bir Kez Daha Rekor Kırdı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin yaptığı ortak araştırmaya göre global mobil reklam yatırımları %64,8 büyüyerek 2014 yılında 24.0 Milyar €’ya (31.9 milyar $) ulaştı.

Mobil gösterim bazlı reklamlar 11,4 milyar € ile (15.1 milyar $) ilk defa mobil arama harcamalarını geride bıraktı. Kuzey Amerika yıllık % 77 ile en yüksek büyümeyi kaydetti. Avrupa’nın global mobil reklam yatırımlarındaki payı 4.0 milyar € (5.3 milyar $) ile %16,6 oldu.

Mobil Reklam Yatırımlarında Bir Yılda %64,8 Artış

IAB Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin verilerine göre 2013 yılında 14.6 milyar € (19.3 milyar $) olan mobil reklam yatırımları 2014 yılında %64,8’lik artışla 24 milyar €’ya ulaştı (31.9 milyar $).Bu yükselişin temel nedeni mobil cihazların yaygınlaşması ve mobille ilgili girişimlerin artması olarak görülüyor. 2014’te mobil gösterim bazlı reklam gelirleri%88,1’lik büyüme gösterirken, arama motoru bazlı gelirlerde%55,2,operatörlere bağlı mesajlaşma sistemlerinden uygulama tabanlı mesajlaşma sitemlerine geçişler sayesinde, SMS reklamlarında ise %13’lük artış kaydedildi.

2013-2014 gelir oranları karşılaştırması

Mobil Gelirleri (Milyon €)            2013      2014      Değişim (%)

Gösterim Bazlı (Display)               6.041     11.365   88,1

Arama (Search)                7.123     11.051   55,2

Mesajlaşma       1.399     1.581     13,0

Toplam 14.563   23.997   64,8

2014 yılı için bölgelerin küresel bazdaki payları şu şekilde oldu

Kuzey Amerika : %44,9 (10,8 milyar€ /14,3 milyar $)

Asya Pasifik : %36,5 (8,8 milyar € / 11,7 milyar $)

Avrupa : %16,6 (4 milyar € / 5,3 milyar $ )

Ortadoğu ve Afrika : %1,2 (0,3 milyar € / 0,4 milyar $)

Latin Amerika : %0,8 (0,2 milyar € / 0,2 milyar $)

Kuzey Amerika 2013 yılına göre %76,8’lik büyüme ile öne çıkan bölge oldu. Ayrıca diğer bölgelerde de % 50’nin üzerinde büyüme gerçekleşti.

Diğer bölgelerin büyüme oranları ise şöyle:

Kuzey Amerika : %76,8

Ortadoğu ve Afrika : %68,5

Latin Amerika : %66,1

Avrupa : %58,6

Asya-Pasifik : %54,5

Dijital Reklam Önemini Bir Kez Daha Kanıtladı

IAB Avrupa CEO’su TownsendFeehan, ‘’Global mobil reklam gelirleri Avrupa’da ve dünyada mobilin büyüklüğü ve getirdiği fırsatlarla önemli bir pazarlama platformu olduğunu bir kez daha kanıtladı. Cihazlar arası farkların azalması ve dijital içeriklerle etkileşimim artması sayesinde tüketici davranışları ajanslar, yayıncılar ve reklam verenler tarafından daha iyi gözlemlenir hale geldi. IAB Avrupa olarak dijital büyümeyi desteklemek için araştırma ve eğitim çalışmalarıyla sektörel standartların geliştirilmesine yatırım yapmaya devam ediyoruz.” dedi.

IAB ABD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Mobil Pazarlama Merkezi Genel Müdürü Anna Bager durumu, “Mobil cihazlar tüm dünyada tüketicilerin hayatlarının merkezine oturdu. Bu rakamlar markaların, mobilin büyük potansiyelinin farkına vardığının göstergesidir. Büyümenin devam edebilmesi için şimdi sıra, tüm sektörün mobil standartlarının dünya çapında oturtulması için bir araya gelmekte.” olarak özetledi.

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kurşun mobilin Türkiye’deki gelişimini “Mobil Türkiye’de de hızla büyüyor. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması kapsamında kodlu sitelerde yapılan platform analizine göre mobilin (telefon + tablet) sayfa gösterimlerdeki payı Nisan 2014’de %12,3’den Haziran 2015’de %28,4’e çıkmış durumda. 2014’de Türkiye mobil reklam yatırımlarında gözlenen %30’luk artışın 2015 yılında da sürmesini ve dijital reklam yatırımları içindeki payını artırmasını bekliyoruz.” sözleriyle değerlendirdi.

Tags: mobilMobil Reklamreklamreklam yatırımısonhaber
Previous Post

Işık Üniversitesi Ve IBM Yanyana

Next Post

Vector’den Büyük Transfer

Next Post
Vector’den Büyük Transfer

Vector’den Büyük Transfer

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG