• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

intelliAd: e-ticaretin %10’u Tabletler Üzerinden Gerçekleşiyor    

14 Temmuz 2015
in Finans
intelliAd: e-ticaretin %10’u Tabletler Üzerinden Gerçekleşiyor    
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

intelliAd’in 1 milyon tüketici, 10 farklı sektör ve 125 ayrı şirket ile yaptığı araştırma sonuçları, mobil cihazların e-ticaretteki yerini ortaya koyuyor.

Tabletler hem dijital birer vitrin hem de karar verme sürecindeki benzersiz konumları sebebiyle araştırmada özel bir yere sahipler. Tüm e-ticaret trafiğinin %10’unu sağlayan tabletler üzerinden en çok pazar günü alışveriş yapılıyor. Cep telefonlarına göre daha yüksek dönüşüm oranına sahip tabletlerde satın alma karar süreci 140 saat sürüyor.

Online ve offline kampanyaların ölçümlenmesini ve optimizasyonunu sağlayan Performans Pazarlama Platformu’nu sunan intelliAd, 1 milyon tüketici, 10 farklı sektör ve 125 ayrı şirket üzerinde yaptığı mobil cihazlar üzerinden alışveriş araştırmasının sonuçlarını açıkladı.

Tüm sektörlerin ortalaması alındığında, akıllı telefonlar ve tabletler online alışveriş trafiğinin üçte birini oluşturuyorlar. Akıllı cep telefonları ve tabletler, dönüşüm oranlarında lüks moda sektörünün %31’ini, ev gereçleri sektörünün %22’sini gerçekleştiriyorlar.

 Tabletler online mağazaların vitrinleri

intelliAd’in trafik ve dönüşüm analizlerine göre, akıllı cep telefonlarının, tabletlerin ve masaüstü bilgisayarların, tüketicilerin satın alma karar süreçlerinde farklı rolleri oluyor. Akıllı cep telefonları genellikle araştırma cihazları, tabletler mağaza vitrini, masaüstü bilgisayarlar ise satın almanın gerçekleştiği cihazlar gibi kullanılıyor.

 Tablet kullanıcılarının satın alma süreci 140 saat sürüyor

Tablet kullanıcısının alışveriş süreci, diğer tüm cihazlara göre daha uzun sürüyor. Bir online satın alma gerçekleşmeden önce tablet kullanıcısı, ortalama 140 saatini ürünü araştırmakla geçiriyor ve e-ticaret sitelerine 3,8 ziyaret gerçekleştiriyor. Bu süre, masaüstü bilgisayar kullanıcılarına göre 15 saat daha fazla.

Pazar günü tablet gelirleri %35 artıyor

Tüketiciler tabletlerini genellikle hafta içi ürünleri araştırmak ve daha yakından incelemek için kullanırken, pazar günleri alışverişlerini tamamlıyorlar. Hafta içi günlerinde tabletlerden elde edilen dönüşüm oranları %12 – 14 seviyesinde sabit kalıyor. Pazar günleri ise %21 seviyesine çıkıyor. Tablet kullanıcılarının neredeyse üçte ikisi siparişlerini pazar günü veriyorlar. Online alışveriş gelirlerinin genel toplamına bakıldığında pazar günleri tabletlerden elde edilen gelirler %35 oranında artıyor.

Tüketicilerin online satın alma süreçlerindeki cihaz işlevlerini ve kullanım alışkanlıklarını inceleyen intelliAd Media Direktörü ve COO’su Mischa Rürup, intelliAdd“Tüketiciler hafta sonlarındaki boş zamanlarını satın alma kararlarını uygulamaya koymak için ayırıyorlar. Hafta sonları çoğu kargo şirketinin çalışmaması, siparişi pazar günü vermeyi mantıklı hale getiriyor. Ayrıca tüketiciler, son kararlarını değerlendirmek için tatil günlerinde daha çok zaman buluyorlar. Klavye gibi çevre birimlerinin olmaması, tablet üzerinden e-ticaret sitelerinde dolaşmayı yavaşlatıyor ancak asla engellemiyor. Tablet, mobil cihazlar arasında en çok dönüşüme sahip olan cihaz” yorumunu yaptı.

Online alışveriş trafiğinin %10’u tabletlerden geliyor

intelliAd’in araştırmasına göre online alışverişteki trafiğin %10’u ve dönüşümün %9’u tabletler üzerinden geliyor. Ancak, lüks moda sektörünün %17’si ve iç tasarım sektörünün %14’ünde satın almalar tabletler üzerinden yapılırken, elektronik ürünlerde bu oran yalnızca %4’te kalıyor.

Tabletlerin dönüşüm oranı telefonlardan fazla

Tüm sektörlere genel olarak bakıldığında tabletlerden elde edilen dönüşüm oranı %3,7 olarak görülüyor. Bu oran, PC’lerden az (%5,2) ancak akıllı cep telefonlarından fazla (%2,0). Online ecza ürünleri %13 ile en yüksek tablet dönüşüm oranını görürken, %1,1 ile elektronik sektörü en düşük dönüşüm oranına sahip.

Süre olarak bakıldığında tablet kullanıcılarının 333 saat ile satın alma kararı vermeden önce en çok zaman ayırdıkları sektör lüks moda. En hızlı karar sürecine sahip sektör ise 85 saat ile elektronik sektörü.

Tags: Araştırmae-ticaretintelliAdmansetmobil cihazlarsektör
Previous Post

Media Markt İş Ortaklarıyla, İftar Yemeğinde Biraraya Geldi

Next Post

Cepkask Genel Müdürü Tayfun Gülgeç: Taklit Ediliyoruz Ancak Hizmet Kapsamı ve Fiyatta En İyiyiz

Next Post
Cepkask Genel Müdürü Tayfun Gülgeç: Taklit Ediliyoruz Ancak Hizmet Kapsamı ve Fiyatta En İyiyiz

Cepkask Genel Müdürü Tayfun Gülgeç: Taklit Ediliyoruz Ancak Hizmet Kapsamı ve Fiyatta En İyiyiz

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG