• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

IBM bilgi çağında çıkış yolunu anlattı: “İnsan ve makine arasındaki stratejik ortaklık”

04 Kasım 2014
in IT Gündem
IBM bilgi çağında çıkış yolunu anlattı: “İnsan  ve makine arasındaki stratejik ortaklık”
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

it31Önümüzdeki 25 yılda enerji tüketiminin yüzde 50 oranında artacağı tahmin ediliyor. 820 milyon insanın yeterli beslenemediği bir ortamda, üretilen gıdaların yüzde 50’si tarladan marketlere uzanan yolculukta israf ediliyor. Bu süreçte; öngörü yeteneğine sahip sistemlere, akıllı altyapılara, teknolojiyle yakın işbirliğine ve yeni bakış açısına ihtiyaç var…

İnovasyon dünyasının tanınmış isimlerinden, IBM Teknoloji Akademisi Eski Başkanı ve İnovasyon ve Girişimcilik Profesörü Rashik Parmar, teknolojiyle süregelen değişimi iş dünyasına anlatmak üzere Türkiye’deydi. Dünyadan çarpıcı rakamları paylaşan Parmar: “Önümüzdeki 25 yılda enerji tüketiminin yüzde 50 oranında artacağı tahmin ediliyor. Dünyada 820 milyon insan yeterli beslenemiyor. Öte yandan, ürettiğimiz gıdaların yüzde 50’si tarladan marketlere uzanan yolculukta israf ediliyor. Son 100 yılda küresel su kullanımı nüfusun iki katı oranında arttı. Bugün, beş kişiden birinin halen temiz içme suyuna erişimi yok” diyen Rashik Parmar devam etti: “Büyük verinin ve dijital gücün yönlendirdiği ve bilgi yığınının yarattığı deprem dalgasıyla, bir kırılma noktasındayız. Bu süreçte öngörü yeteneğine sahip sistemlere, akıllı altyapılara, teknolojiyle yakın işbirliğine ve yeni bakış açısına ihtiyacımız var. İnsanlar ve makineler arasında entegre ve yakın çalışma ortamı sağlanması, dijital ve bilgi çağında başarının tek yoludur.”

CEO’ların yüzde 80’i kusursuz bir müşteri deneyimi sunduğunu düşünürken, müşterilerin sadece yüzde 8’i hemfikir…

Dijital, mobil ve sosyal teknolojiler çalışanları ve müşterileri hiç olmadıkları kadar güçlü kılıyor. Öte yandan şirket yöneticileri, kurumlarının kusursuz bir müşteri deneyimi sunduğunu varsaymasına rağmen, müşterilerin çok azı aynı fikirde. IBM Global Sosyal İş Ağları ve Mobil Yöneticisi Brian Cheng çoklu ve çapraz kanallı etkileşimlerin iş dünyasına yansımasını yorumluyor: “Bir şirketin, websitesi aracılığıyla müşterinin ilgisini çekmek için sadece 5 saniyesi var. Ve müşterilerin yüzde 20’si beğenmedikleri bir websitesini asla tekrar ziyaret etmiyor. İndirilen uygulamaların yüzde 80’i bir kez kullanıldıktan sonra siliniyor. Bir mobil kullanıcı ortalama 150 kere telefonuna bakıyor. Dünya genelinde mobil ödemeler yılda yaklaşık yüzde 40 oranında artıyor ve bu yıl itibarıyla 325 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Tüketicilerin mobil cihazlarını kullanarak yaptıkları alışverişlerin karlılığı yılda yüzde 38 artıyor. Bireylerin yüzde 80’i kendilerine özelleştirilmiş bir hizmet sunulması karşılığında kişisel bilgilerini paylaşmaya sıcak bakıyor. 200 milyon mobil çalışan, bu yıl en az bir tane iş odaklı uygulama kullanacak. Çalışan yetişkinlerin yüzde 81’inin iş için kullandığı en az bir tane kişisel mobil cihazı bulunuyor. Tüm bu rakamlar aslında açıkça ortaya koyuyor ki; kurumların değer yaratmak ve değer sunabilmek için bu kanallarda varlık göstermeleri gerekiyor.”

Refika Birgül, Şef Watson ile mutfakta!

Büyük veri, mobil, sosyal iş ağları ve bulut bilişimin etkisinin arttığı bir dönemde teknolojin evriminin günlük hayata yansımasını gösteren en yeni örneklerden biri IBM’in yapay zeka mucidi Watson’dur. Doğal dili anlama, benzeri olmayan hızda bilgileri analiz etme yeteneklerine sahip, bugüne kadar kanser araştırmaları gibi kritik alanlarda konumlandırılan IBM Watson, bilgi teknolojilerinin günlük hayatımızı nasıl değiştirebileceğini gösteren ilginç bir deneyim için Refika ile mutfağa girdi. Büyük veri analitiğinin sadece büyük kurumları değil, günlük hayatımızdaki en temel işleri de değiştirebildiğini gösterdi. Refika’nın Mutfağı’nın kurucusu Refika Birgül, IBM Watson’un bilgi hazinesini ve önermelerini kullanarak mutfakta yeni yemek tariflerini denedi. Watson ile deneyimini değerlendiren Birgül, “Tanıdığım kadarıyla Şef Watson çok zeki ve çok üretken bir insana benzer özelliklere sahip bir teknoloji. Sizi elinizden tutup konfor alanınızdan dışarı çıkartıyor.”

 

Tags: etkinlikgenelinternetıtsektör
Previous Post

Dijital ­baskı ­makinesi­ Xerox ­Versant ­2100­ Press­ Türkiye’de

Next Post

Siber Güvenlik Tehdidi Sandığınızdan Çok Daha Tehlikeli

Next Post
Siber Güvenlik Tehdidi Sandığınızdan Çok Daha Tehlikeli

Siber Güvenlik Tehdidi Sandığınızdan Çok Daha Tehlikeli

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG