• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

E-ticarette başarılı olmak için 5 altın kural

04 Eylül 2014
in Sektörel Teknolojiler
E-ticarette başarılı olmak için 5 altın kural
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

yomiInveon, e-ticaret sektöründeki girişimleri başarıya götürecek 5 altın kuralı açıkladı.

Sektöre arka arkaya giren girişimler ile günden güne güçlenen e-ticaret sektöründe rekabet arttıkça ayakta kalmanın kuralları da değişiyor. Türkiye’nin önde gelen e-ticaret sitelerinde imzası bulunan Inveon, sektörde başarılı olmak için 5 altın kuralı sıraladı. Inveon Yönetici Ortağı Yomi Kastro, onlarca internet girişimini analiz ettiklerini belirterek, başarıya giden yolu açıkladı.

Yazılım ve internet teknolojileri ile verimliliği artıran çözümler sunan Inveon olarak global internet girişimlerini, başarı ve başarısızlık öykülerini yakından takip ettiklerini dile getiren Kastro, bu girişimler arasında finans, teknoloji, iş modeli, girişimcilik ruhu ve yürütme bileşenlerinin benzerlik gösterdiğini belirtti.

İnternet girişimlerinde belli bir gelire ulaşmak için gereken sürenin yaklaşık 8-14 ay arasında olduğunu kaydeden Kastro, “Bu süre zarfında hem temel operasyonel masrafların karşılanması, hem de girişimcilerin yaşama devam edebilmesi için belli bir finans kuvveti gerekiyor. Risk sermayesi şirketleri ve melek yatırımcı grupları sayesinde finans en rahat erişilebilecek kaynaklardan biri” dedi.

Teknolojiye hakim olun

Teknolojinin birçok internet girişimi için ayırt edici unsurlardan biri olduğuna dikkat çeken Kastro, kurucu ortaklardan en az birisinin teknik altyapıya ve internet teknolojilerine hakim olmasının şirketin stratejik hareketleri açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Kastro, internette faydalı olmasına rağmen para kazanamayan binlerce servis, site ve girişim bulunduğuna değinerek, şöyle konuştu: “Bir internet girişiminin insanların ilgisini çekmesi, trafik alabilmesi ve insanlar tarafından kullanılması, o girişimin kar etmesi için gerekli ama yeterli değildir. Girişim fikrinin daha ilk aşamalarından itibaren, doğru iş modeli ile gelir kanallarının ne olacağı ve bu senaryoların riski analiz edilmelidir.”

“Her şey fikirle başlamaz”

Özellikle internet girişimlerinin, küçük sermayelerle büyük etkilerin oluşturabileceği bir alan olarak girişimcilere çok daha fazla bağımlı olduğunu söyleyen Kastro, “Çıktığı yola baş koyan ve büyük tutkuyla o işi başarıyla ulaştırmak isteyen bir girişimci olmadan, başarı pek olası değildir” diye konuştu.

Bir internet girişiminde başarının en önemli anahtarlarından birinin de stratejileri, değişim kararlarını ve günlük operasyonel görevleri yürür halde tutabilmek olduğunu belirten Kastro, “Başarılı bir internet girişimi için fikir değil, doğru bileşenler gerekir. ‘Her şey fikirle başlar’ yaklaşımına inanmıyorum. Bu 5 bileşenden biri bile eksikse, fikirlerin hiçbir faydası olmayacaktır” dedi.

Kastro’nun e-ticaret girişimini başarıyla sürdürmek için verdiği 5 öneri ise şöyle:

1) Ticaretin en eski kuralı, e-ticaret için de geçerli: “Doğru ürün, doğru teklif, doğru müşteri şart.”

2) “Customer lifetime Value” yani müşterinin size ömür boyunca sağlayacağı getiriyi hesaplayın. Ama bu parametrenin sürekli değiştiğini de unutmayın.

3) Analitik ölçümler sonucu oluşturduğumuz “pazarlama kurallarının” sadece çok kısa bir süre geçerli olacağını kabul edin.

4) Sadece birim ekonomisine dayalı hesaplar yapmayın, “sepet büyüklüğü” etkisinin bu hesabı altüst edeceğini hatırlayın.

5) Konvansiyonel perakendenin ölçemediği, e-ticarette ölçülebilen 37 tane standart KPI (anahtar performans göstergesi) göstergesinin birbiri arasındaki ilişkilere bakarak hangi araçları, nasıl iş geliştirme amacıyla kullanabileceğinizi değerlendirin.

Tags: bilişimdonanım
Previous Post

Büyük Veri Teknolojileri İş Zekasına Ne Kazandırdı?

Next Post

Philips, Ultra HD 4K TV’ler için Android İşletim Sistemli Medya Oynatıcısı UHD 880’i Duyurdu

Next Post
Philips, Ultra HD 4K TV’ler için Android İşletim Sistemli Medya Oynatıcısı UHD 880’i Duyurdu

Philips, Ultra HD 4K TV'ler için Android İşletim Sistemli Medya Oynatıcısı UHD 880'i Duyurdu

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG