• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

IBM Araştırması: Kazananlar, müşterisinin sesini duyan şirketler olacak

28 Şubat 2014
in Etkinlik
IBM Araştırması: Kazananlar, müşterisinin sesini duyan şirketler olacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

ibm4.183 üst düzey liderle görüşülerek gerçekleştirilen global araştırmanın sonuçlarına göre, iş dünyasının gündeminde büyük değişimler öngörülüyor.

Araştırma, karar alıcı ekiplerin bir takım olarak çalıştığı ve birbirlerini anladığı şirketlerin daha başarılı olduğuna dikkat çekiyor. Türkiye Sonuçları “müşterinin kurum üzerindeki etkisi” açısından Türkiye’nin dünya ortalamasının üzerinde olduğunu gösteriyor. Ayrıca, dijital stratejilerini kurum kültürlerine entegre etme başarısı açısından da Türk şirketler dünyadan 2 kat daha ileride.

IBM bir ilke imza atarak, Türkiye dahil 70 ülkeden, 20 sektörden, 4.183 üst düzey yöneticiyle yüz yüze görüşme yaparak bir rapor yayınladı. IBM’in Müşterisinden Güç Alan Kurumlar araştırmasının temel  bulguları üst düzey yöneticilerin dünyayı nasıl gördükleri ve iş dünyasını önümüzdeki 3-5 sene içinde en çok etkileyecek etkenlerin neler olacağına dair önemli tespitleri içeriyor. Araştırmaya göre  en başarılı kurumlar vatandaşın ve müşterinin düşüncelerini/taleplerini göz önünde bulundurarak karar alanlar.

IBM araştırması, yöneticilerin önceliklerinin kurum  içi  verimlilik ve üretkenlik  çerçevesinden   çıkarak kurum  dışı  ilişkilere, şeffaflığa, işbirliğine,  hedef  segmentlerine  ve  bu  segmentlerdeki  tüm  bireylerle “İletişime” odaklanan yeni bir gündem oluştuğunu gösteriyor.

Türkiye’de   iş   dünyasını   en   çok   pazar   faktörleri,  teknoloji  ve regülasyonlarla ilgili değişimler etkileyecek

Araştırmaya Türkiye’den katılan 17’den fazla sektördeki kamu ve özel sektör temsilcileri Enerji ve  Kamu Hizmeti, Medya ve Eğlence, Telekom, Tüketici Ürünleri, Yaşam Bilimleri, Profesyonel ve Bilgisayar Hizmetleri, Perakende, Ulaşım,  Seyahat,  Bankacılık  ve  Finansal  Kurumlar,  Sigorta,  Hava-Uzay Savunma Sanayi, Otomotiv, Kimya ve Petrol, Elektronik, Endüstriyel ürünler, Sivil Toplum Örgütleri ve Devlet Kurumlarından oluşuyor.

Türkiye’de önümüzdeki 3-5 yılda iş dünyasını etkileyecek en önemli unsurlar (sırasıyla): Pazar faktörleri, teknoloji, regülasyonlarla ilgili endişeler, makro-ekonomik faktörler,  çalışan  becerileri,  sosyo-ekonomik faktörler, jeopolitik  etkenler  olarak  belirtiliyor.  Dünya ve  Türkiye kıyaslaması yapıldığında öne çıkan tespitler ise şu şekilde:

• “Müşterinin kurum üzerindeki etkisi” Türkiye’de (%63) dünya ortalamasının üzerinde (%54). Öte yandan, Türk yöneticiler, şu anda “müşterileri çok iyi anlamadıklarını” itiraf ediyorlar. Kurumların “müşteriyi anlama” seviyeleri Türkiye’de %39, dünyada ise %35.

Türkiye’den ankete katılan yöneticilerin %90’ı (dünyada %96) “müşterilerle çok daha kapsamlı işbirlikleri” kurmayı planlıyor. Bu şekilde “müşteriyi anlama” seviyelerini 3-5 yıl içerisinde %92 seviyesine ulaştırabileceklerine inanıyorlar. (Dünyada %76)

• Dünyada kurumların %36’sı “dijital stratejilerini kurum kültürlerine entegre edebilmiş” olduğunu söylerken, Türkiye’de bu oran %60.

• Türkiye’de kurumlar, dijital strateji uygulamalarının önündeki en büyük engeli “yatırım getirisini ölçmekte zorluk çekmek” olarak belirtiyorlar. (Türkiye’de %61, dünyada %52)

• Türk yöneticiler dünyadaki meslektaşlarına oranla “müşteri deneyimini yönetme”  konusuna daha fazla kişisel vakit ayırmayı planlıyorlar. (Türkiye’de %16, dünyada %8)

• Türkiye’de de müşteriyle etkileşim/iletişim kanalları açısından günümüzde ilk üç sırayı (sırasıyla) yüz yüze iletişim (%67), çağrı merkezleri (%66), dijital kanallar (%60) alırken; 3-5 sene sonra ilk üç sırayı (sırasıyla) dijital kanallar (%93), yüz yüze iletişim (%62), çağrı merkezleri (%54) alacağı öngörülüyor. Bu bulgu dünyadaki genel trend’le örtüşüyor.

• “Müşteriye sundukları deneyimi iyileştirmek” için Türk yöneticilerin öncelikli 3 girişimi: yükselen trendlere çabuk yanıt vermek (Türkiye’de %86, dünyada %79),  istikrarlı müşteri deneyimleri oluşturmak (Türkiye’de %83, dünyada %70) ve karşılanamayan müşteri taleplerini belirlemek (Türkiye’de %80, dünyada %79).

Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu hiç olmadığı kadar birbirine yakın ve benzer önceliklere sahip

Araştırma karar alıcıların giderek daha açık, işbirliğine kucak açan ve müşteriyi dahil eden bir modele doğru kaydıklarını gösteriyor. Bu konjonktürde, yönetim kurulu ve icra kurulu birbirine hiç olmadığı kadar yakın ve çok benzer önceliklere sahipler. Başarılı şirketlerin sırrı ise karar alıcı ekiplerin bir takım gibi çalışması ve birbirini anlamasından geçiyor. IBM araştırması müşteriyi birey olarak görmenin gerekliliğini de ortaya koyuyor. Klasik segmentasyon metotları yerini bireysel değerlendirecek metotlara bırakıyor.

CEO’lar, “Mutlak kontrol sahibi” olma üsluplarından feragat etmeye hazırlar

Araştırmaya katılan CEO’lar, müşteri etkisinin en çok “iş stratejisi geliştirme” alanında artacağına inanıyorlar. Aynı zamanda, “iş stratejisi geliştirme” gibi alanlarda “mutlak kontrol sahibi” olma üsluplarından feragat etmeye hazır olduklarını söylüyorlar. CEO’ların 1/3’ü diğer üst düzey yönetici kitlesinin “müşteriler ile temas halinde olmaması” nedeniyle endişe duyduklarını ifade ediyorlar. Ve yine CEO’lara göre, “stratejik etki” açısından müşteri, üst düzey yöneticiden sonra ikinci sırada geliyor.

 

 

Tags: bilişimdonanım
Previous Post

En İyi Büyük Veri Projelerini Seçecek Yarışmada Başvurular Uzatıldı

Next Post

ASUS MWC 2014’te ZenUI ve PixelMaster’ı tanıttı

Next Post
ASUS MWC 2014’te ZenUI ve PixelMaster’ı tanıttı

ASUS MWC 2014’te ZenUI ve PixelMaster’ı tanıttı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG