• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Dijital Dünya’da Tüketiciyle Bağ Kurmanın Gücü

27 Kasım 2013
in Etkinlik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

chris-broganDigital Age tarafından bu yıl yedinci kez düzenlenen Digital Age Summit, 24 Ekim Perşembe günü Four Seasons Bosphorus İstanbul’da gerçekleştirildi.

Sosyal medya ve dijital pazarlama stratejilerinin tüm detaylarının ele alındığı Digital Age Summit konferanslarının yedincisi, Vodafone’un ana sponsorluğu, Coca-Cola’nın gençlik sponsorluğu ve Boomads’in oturum sponsorluğu ile 24 Ekim Perşembe günü Four Seasons Bosphorus İstanbul’da düzenlendi.

Katılımcılar, konferans boyunca, iş dünyasında önemli bir küresel trend haline gelen, günümüzde sosyal medyanın ve müşteri ilişkilerinin dönüştürücü gücü olarak tanımlanan “engagement – bağ kurmak/etkileşim” kavramı ekseninde, mobilden sosyal medyaya, içerik yönetiminden dijital tüketicilere yönelik müşteri ilişkilerine kadar birbiriyle etkileşim halindeki pek çok farklı konuyu değerlendirme fırsatı buldu.

Sırasıyla Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın ve Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Fatih Uysal’ın açılış konuşmalarıyla başlayan etkinliğe ilgi büyüktü.

“YouTube ikinci büyük arama motoru”

Digital Age Summit’in ilk sunumunu, Human Business Works Başkanı Chris Brogan yaptı. Dijital Kanallara Hükmedin (Master the Digital Channel) başlıklı sunumunda, dijital kanalların insanları zamandan ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirdiğine dikkat çeken Brogan, arama motoru olarak Google’ın kullanıcılar için hala ilk tercih olduğunu belirtti ve YouTube kullanımının artışıyla birlikte YouTube’un da arama motorları kategorisinde ikinci sıraya yerleştiğini söyledi. 2012’de Twitter’ın en etkili isimleri listesinde bir numarada yer alan yazar ve pazarlama danışmanı Brogan, içerik pazarlaması ve kullanılan medyanın rolüne de yer verdi.

İletişimin dijital antropoloğu: Kozinets…

Konferansın merakla beklenen bir diğer konuşmacısı, Schulich School’da Pazarlama Profesörü olan ve geleneksel tüketici davranışlarını, internet ve sosyal ağlar üzerinden sanal topluluklar düzeyinde takip eden “Netnografi” kavramını literatüre kazandıran UnMarketing Başkanı teorisyen Prof. Robert Kozinets’ti. Kendisini “dijital antropolog” olarak tanımlayan Kozinets, Yeni Dijital Tüketiciyi Anlamak (Understanding the New Digital Consumer) başlıklı sunumunda, yeni dijital tüketicilerin artık hikâyeler ve bağlantılar (network) aracılığıyla etkileşim (engagement) oluşturduğunu belirtti. “Engagement, tüketiciler ve markalar arasındaki anlamlı etkileşimdir” diyerek doğru etkileşim türü kullanılmadığı takdirde, bu hatalı tercihin markaya ne tür zararlar verebileceğini çok sayıda örnek ile katılımcılara aktardı.

Etkileşim kurma sürecinde hedeflenenin kalabalık bir kitleye sahip olmak olduğuna değinen Kozinets, “Hikâyeler anlatmak ve eğlenmek isteyen, sosyal anlamda bilinçli bir dijital tüketici var” sözleriyle, bu kalabalığı tüketiciler ile işbirliğinin  önemine dikkat çekti. 18 yıldır bizzat yürüttüğü sosyal medya araştırmasını kaynak göstererek, “İnsanlar sizi sevebilir, nefret de edebilir. Ancak gerçek ‘engagement’ için mutlaka nabzı tutmak ve aradaki etkileşimin güven ilişkisi içinde yürütülmesi gerekiyor“ diyen Kozinets, etkileşimde kullanılan yapının topluma fayda sağlayacak ve geliştirilmeye hazır bir yapı olması gerektiğini vurguladı.

Tags: etkinlik
Previous Post

AB Halkı Uydu İnternet ile Temel Genişbant Hedefine Ulaştı

Next Post

Simet, Gateprotect’i bilişim profesyonelleriyle buluşturuyor

Next Post

Simet, Gateprotect’i bilişim profesyonelleriyle buluşturuyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG