• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Akıllı telefonlar kompakt fotoğraf makinesi satışlarına darbe vurdu

12 Kasım 2013
in Telekomünikasyon & Mobil
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

gold1Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, Türkiye’deki fotoğraf makinesi pazarının son durumunu değerlendirdi. Akıllı telefonların günden güne daha da gelişen kameralarının kompakt sınıftaki fotoğraf makinesi satışlarını etkilediğini söyleyen Erdemir, bu sınıftaki satışların son bir yılda yüzde 18 küçüldüğüne dikkat çekti.

Fotoğraf makinesi pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, günden güne daha gelişmiş kameralarla donatılan akıllı telefonların kompakt fotoğraf makinelerinin satışını önemli oranda azalttığını söyledi. Erdemir, bu sınıftaki satışların son bir yıl içinde yüzde 18 küçüldüğünü belirtti.

Özellikle 2013 yılının başından itibaren, Türkiye pazarındaki kompakt fotoğraf makineleri satışlarının her ay 8-10 bin adet azaldığına dikkat çeken Erdemir, profesyonel sınıftaki DSLR tip makine satışlarının ise geçen yıla göre yüzde 90 oranında arttığını belirtti. Bu ivmenin 2-3 yıl daha devam etmesini beklediklerini kaydeden Erdemir, “Akıllı telefonların kameralarının gelişmesi ve fotoğraf paylaşma uygulamalarının fotoğraf çekmeye özendirmesi, profesyonel makinelere geçiş açısından bir hazırlık süreci oluşturuyor; bugold2 durum da en çok DSLR kategorisine yarıyor. Profesyonel fotoğrafçılığa adım atmak isteyenler için bir sonraki aşama DSLR’den geçiyor çünkü bugün kullandığımız akıllı telefonlar birçok kompakt makineden daha iyi fotoğraf çekiyor. Durum böyle olunca da cep telefonuyla fotoğrafçılığa başlayan kesim kompakt kategoriyi atlayıp direkt DSLR ürünlerine yöneliyor” dedi.

Profesyonel Sınıfta Satışlar 4 Kat Arttı

Gold Teknoloji Marketleri’nde gerçekleşen DSLR satışlarının 2013 yılında 4 kat arttığına dikkat çeken Erdemir, “2013 sonunda tüm Türkiye’deki DSLR fotoğraf makinesi satışlarının yüzde 20’sini Gold’un yapacağını söyleyebiliriz. Ancak kompakt makinelerde pazarın küçülmesi devam edecektir” diye konuştu.

 

 

Tags: bilişimkurumsal
Previous Post

DenizBank’ın fastPay Uygulamasına Deniz Aşırı Ödül

Next Post

DataStar, Biostar’ın iki yeni anakartını satışa sundu

Next Post

DataStar, Biostar’ın iki yeni anakartını satışa sundu

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG