• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Türk Telekom, acil durum haberleşme araçları ile her koşulda iletişim sağlıyor

08 Temmuz 2013
in Kurumsal Uygulamalar
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Türk Telekom, Türkiye’nin herhangi bir bölgesinde meydana gelebilecek olası afetlerde kullanılmak üzere acil durum haberleşme filosu kurdu. Öncelikle deprem bölgesi olarak belirlenen bölgeler olmak üzere, stratejik noktalarda hazır olarak bekletilecek olan filo, en son teknolojik sistemleri içinde barındıran 6 arazi aracından oluşuyor.

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, “kurumsal vatandaş” sorumluluğu çerçevesinde çalışmalarına devam ediyor. Türk Telekom, olası afet durumunda arama kurtarma çalışmalarına destek olmak ve bölgede kesintisiz iletişim sağlamak amacıyla 6 adet tam donanımlı araçtan oluşan acil durum haberleşme filosu kurdu. Filoda yer alan Mercedes Unimog acil haberleşme araçlarında bulunan uydu anteni, radyolink (R/L), fiber (SDH), uydu telefonu ve telsiz ekipmanları ile ses ve internet hizmeti sağlanabilecek.

Türk Telekom Acil Durum Haberleşme Filosu, Türk Telekom Genel Müdürlüğü’nde ilgili ekipler tarafından yönlendirilecek ve özel olarak eğitilecek kişiler tarafından kullanılacak. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Erzurum ve Trabzon’da görevlendirilecek olan araçlar, afet durumlarında geçici veya kalıcı haberleşme sistemleri kuruluncaya kadar geçecek zaman aralığındaki haberleşme ihtiyaçlarını karşılayacak. Filoda yer alan araçlar, en soğuk ve en sıcak iklim şartlarına da uyum sağlayabilecek son teknolojik sistemleri barındırıyor. Araçlar ön kabin (yaşam ve ofis alanı) ve arka kabin (çalışma alanı) olmak üzere iki bölümden oluşuyor ve içinde bulunan görevlinin ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

Türk Telekom’un çalışmalarında kurumsal sosyal sorumluluk bilincini her zaman ön planda tuttuğunu vurgulayan Türk Telekom İnsan Kaynakları, Destek ve Regülasyon Başkanı Şükrü Kutlu şunları söyledi: Hizmete sunduğumuz özel tasarlanmış ve en gelişmiş teknolojilerle donatılmış acil durum haberleşme filomuz ‘kurumsal vatandaşlık’ anlayışımız çerçevesindeki çalışmalarımızdan biri. Özel olarak eğitilmiş uzmanlar tarafından kullanılacak olan bu araçlar İstanbul ve Ankara’da birer adet olmak üzere, özellikle deprem riski yüksek bölgelere yakın mevkilerde sürekli hazır bekletilecek. Acil durum haberleşme filomuz gerektiğinde arama kurtarma çalışmalarında çok kritik bir rol üstlenecek ve acil durum şartlarında hayati önem taşıyan kesintisiz iletişimin sağlanmasında yardımcı olacak.”

Araçlarda, etrafı aydınlatma amacıyla yer alan, 360 derece dönebilen uzaktan kumandalı, 4 metreye kadar yükselerek 20 metre ileriyi aydınlatma gücüne sahip bir projektör kulesi mevcut. Acil durum haberleşme araçları, üzerine tesis edilmiş olan jeneratör ve benzeri enerji kaynakları ile kendini beslerken hem de dışarıya enerji verebiliyor. Üzerlerine güneş panelleri de yerleştirilen araçlar, yenilenebilir enerji kullanabiliyor. Bulunduğu alana ses ve internet hizmeti verebilen araçlar, Türk Telekom Acil Durum Haberleşme Filosu’na dahil edildi.

Filonun, Türkiye’nin 6 kritik bölgesine yayılmış olması, sahip olduğu ekipmanlar, arazi kabiliyeti ve teknik kapasite gibi özellikleri ile arama kurtarma çalışmalarında da büyük fayda sağlaması hedefleniyor.

Türk Telekom Arama Kurtarma Ekibi

Türk Telekom, Türk Telekom Arama Kurtarma Ekibi (TTAKE) ile de yetkisi ve imkanı dahilinde, olay yerine mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ulaşarak zor durumda kalanlara yardım elini uzatıyor. TTAKE üyeleri, doğada arama ve kurtarma teorik eğitimi, toplum afet müdahale takımı eğitimi ve selde arama ve kurtarma eğitimi gibi çeşitli konularda 10’dan fazla eğitime ve temel ilk yardım ve arama kurtarma sertifikalarına sahipler. 2011 yılında yaşanan Van Depremi’nin ilk saatlerinde bölgeye ulaşarak 32 saatlik çalışmanın sonucunda bir kişinin enkaz altından çıkartılmasını sağlayan TTAKE, Van merkezde meydana gelen ikinci depremde yıkılan otel enkazında ise 5 gün boyunca yardım çalışmalarına destek oldu.

Tags: donanımkurumsal
Previous Post

Turkcell Global Bilgi Yurt Dışından Yine Birincilikle Döndü

Next Post

Exim’den Teknoloji, Savunma Ve Güvenlik Alanında Yeni Çözümler

Next Post

Exim'den Teknoloji, Savunma Ve Güvenlik Alanında Yeni Çözümler

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG