• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

2014’te kimlik avı saldırılarının dörtte biri kullanıcıların finansal verilerini hedefledi…

16 Nisan 2015
in Güvenlik
2014’te kimlik avı saldırılarının dörtte biri  kullanıcıların finansal verilerini hedefledi…
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

i19Kaspersky Lab’ın “Finansal Siber Tehditler 2014” çalışmasında 2014 yılındaki kimlik avı saldırılarının yüzde 28,8’inin kullanıcıların finansal verilerini çalmaya yönelik olduğu bildirildi. Dolandırıcılığa devam eden siber suçlular odaklarını bankalardan ödeme sistemlerine ve çevrimiçi alışveriş sitelerine de yöneltmeye başladılar…

Türkiye’de kimlik avı saldırılarında en çok bankalar hedef alındı. Yine sosyal ağlar, bloglar, ödeme sistemleri ve telekom şirketleri de bu saldırılarda en çok kullanılan kaynaklar oldu. Kimlik avcılığı, popüler çevrimiçi kaynakları taklit etmek içn sahte web sayfaları oluşturarak kullanıcıları bilgilerini (hesap oturum açma bilgileri, parolalar ve diğer kişisel bilgiler) vermeleri için ikna etmek amacıyla siber suçlular tarafından kullanılan bir tür İnternet dolandırıcılığı. Geçtiğimiz yıl tüm kimlik avı saldırılarının arasında finansal kimlik avcılığının oranı, bankacılık kimlik avcılığındaki azalmaya paralel olarak 2013 yılına göre 2,7 oranında azaldı. Aynı zamanda diğer finansal kategorilerdeki kimlik avcılığı hedef sayısı da orantılı olarak arttı. Ödeme Sistemleri kategorisinde siber suçlular genellikle Visa card (Ödeme Sistemleri kategorisindeki algılamaların %31,02’si), PayPal (algılamaların %30,03’ü) ve American Express (%24,6) kullanıcılarına ait verileri hedefledi; Ayrıca 2014 yılında, PayPal’dan söz edilen kimlik avı sayfası algılamaların payı 2013 yılına kıyasla 14,09 yüzde puanı azaldı.

En sık saldırıya Amazon uğradı…

Amazon, Çevrimiçi Alışveriş kategorisinde en sık saldırıya uğrayan marka olarak kaldı – bu kategorideki saldırıların yüzde 31,7’sinde Amazon’un adı verilen kimlik avı sayfaları kullanıldı. Bununla birlikte bu oran, bir önceki yıla göre 29,41 yüzde puanı daha az. Kaspersky Lab Web İçeriği Analizcisi Nadezhda Demidova şunları söyledi: “Finansal kimlik avcılığında geçmişte gördüğümüz artış doğal olarak kimlik avcılığından en sık etkilenen markalardan bir tepkiyle karşılandı; kimlik avcılığı dağıtım kanallarıyla, özellikle de istenmeyen e-postalarla mücadele etmeye başladılar. Bunun sonucu olarak büyük markaları hedef alan kimlik avı saldırılarında bir azalma oldu. Ancak siber suçlular yeni ‘pazarları’ hedefleyerek derhal buna bir yanıt verdi. Örneğin, 2014’te uçak bileti satan web sitelerini temel alan çok sayıda kimlik avcılığıyla karşılaştık. Bunlar eskiden kimlik avcılığında nadiren kullanılan hedeflerdi.” Kaspersky Lab uzmanları ayrıca Mac OS X kullanıcılarına karşı finansal kimlik avı saldırılarının oranında da bir artış gördü. Toplamda, Mac için Kaspersky Lab güvenlik ürünleri bulunan bilgisayarlarda algılanan tüm kimlik avı saldırılarının yaklaşık yüzde 48,5’i finansal verileri çalmak üzere tasarlanmıştır. Saldırıların yüzde 29’unda bankaların, yüzde 11,21’inde ödeme sistemlerinin ve yüzde 8,32’sinde çevrimiçi alışveriş sitelerinin adları verildi. 2014 finansal siber tehdit ortamındaki diğer değişiklikler hakkında bilgileri Securelist web sitesindeki raporun tam metninde bulabilirsiniz.

Tags: Finansgenelgüvenlikinternetıtsektörtechnology
Previous Post

Fortinet’ten yüzde 25’lik büyüme…

Next Post

QlikView Türkiye, İş Ortağı Bilgera İle Düzenlediği Etkinlikte Perakende Sektöründe Değişen Tüketici Beklentilerine Yönelik Qlik İş Zekası Çözümlerini Sundu

Next Post
QlikView Türkiye, İş Ortağı Bilgera İle Düzenlediği Etkinlikte Perakende Sektöründe Değişen Tüketici Beklentilerine Yönelik Qlik İş Zekası Çözümlerini Sundu

QlikView Türkiye, İş Ortağı Bilgera İle Düzenlediği Etkinlikte Perakende Sektöründe Değişen Tüketici Beklentilerine Yönelik Qlik İş Zekası Çözümlerini Sundu

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG