Gelecekte mevcut mesleklerin yüzde 62’sinin yapay zekâ teknolojileriyle dönüşüme uğrayacağı, yüzde 33’ünün yok olacağı ve yalnızca yüzde 5’inin mevcut varlığını koruyacağı öngörülüyor. Veliler ise çocuklarının geleceği konusunda endişeli. Liselerde verilecek yapay zekâ dersleriyle öğrencilerde geleceğin mesleklerine dair farkındalığın artırılması hedefleniyor…
Dünya genelinde ilkokuldan itibaren eğitimde yapay zekâ kullanımı hızla artıyor. Uzmanlar, öğretmenlerin her zaman bir yol gösterici olarak kalacağına ve yerlerinin doldurulamayacağını ifade ederken, eğitim metotlarında yapay zekâ ve teknolojinin etkisinin giderek artacağını belirtiyor. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 2023 vizyonunda; derslerin azaltıldığı, tasarı-beceri yeteneklerinin geliştirildiği, veri bazlı okul yönetimine geçildiği, dijital sürecin güçlendirildiği ve bunların da yapay zekâyla desteklendiği süreçlere vurgu yapılıyor. İlk olarak Saint Benoit Lisesi ve ALKEV okullarında hayata geçirilen yapay zekâ seminerleriyle lise öğrencilerinin geleceğin mesleklerine adaptasyonu sağlanıyor. Yapay zekâ, kodlama ve robotlar hakkında öğrencilerde yeterli bilgi birikimin oluşturulması hedeflediklerini belirten Door Teknoloji’nin kurucularından Ozan Demir “Geliştirdiğimiz yapay zekâlı sınıflar ve yapay zekâ eğitimleri ile velilerin kaygılarını azaltmayı, öğrencilerin donanımlarını arttırmayı hedefliyoruz. Bunun için öğrenciler, öğretmenler ve veliler için ayrı seminer programları ve teknolojik çözümler geliştirerek okullara yapay zekâyı bütünsel yaklaşımla sunuyoruz” dedi.
Yapay zekâ ve teknoloji kullanımı 133 milyon yeni iş fırsatı doğuracak
Dünya Ekonomik Forumu (WEF) tarafından yayımlanan “İşlerin Geleceği” araştırmasına göre 2022 itibariyle tüm dünyada toplam 133 milyon yeni iş fırsatı doğarken 75 milyon pozisyon yok olacak. Hatta bundan beş yıl sonra bugünün iş gücünde önemli görülen becerilerin yüzde 35’i değişmiş olacak. Türkiye’nin eğitim alanındaki gelişme hedeflerinde yapay zekânın çok büyük bir öneme sahip olduğunu belirten Door Teknoloji’nin kurucularından Ozan Demir, “Yapay zekâ ile bağlantılı teknolojiler hemen her alanda yaygınlaşmaya devam ediyor. Eğitim alanında da yapay zekânın nimetlerinden faydalanılması gerekiyor. Liselerde verilen yapay zekâ dersleri veya seminerleri, öğrencilerin insan faktörünün zayıfladığı meslekler için eğitim almak yerine gelecekte ihtiyaç duyulacak mesleklere yönelimini sağlıyor. Eğitimler ayrıca geleceğin mesleklerinde ihtiyaç duyulan yapay zekâ, makine öğrenmesi, büyük veri, robotik ve kodlama ile ilgili öğrencilerin fikir sahibi olmasını sağlıyor” ifadelerini kullandı.
“Yapay zekâ tehdit değil fırsattır.”
Yapay zekânın geleceğin mesleklerini tehdit ettiğini söylemenin yanlış olduğunu belirten Ozan Demir, “Yapay zekâ bu günün öne çıkan hukuk, mühendislik, bankacılık, tıp ve öğretmenlik gibi birçok mesleği etkileyecek. Bazı meslekler ise tamamen insan kontrolünden çıkarak yapay zekâya emanet edilecek. Yapılan araştırmalara göre velilerin büyük bir bölümü yapay zekâ teknolojisi nedeniyle çocuklarının işsiz kalabileceğini düşünüyor. Ancak yapay zekânın kaçınılmaz gelişiminin karşısında durmak yerine öğrencileri bu alanda ortaya çıkacak yeni mesleklere yönlendirmek gerekiyor. Değişime ayak uydurulması durumunda yapay zekâ tehdit değil fırsat olarak karşımıza çıkıyor” dedi.
#YapayZeka, #DoorTeknoloji, #Güncel
Son Yorumlar