KVKK, Doğal Reklamcılığı Daha Da Önemli Hale Getirdi

Yayıncılar ve reklam verenler için yeni bir süreç başlatan KVKK ile birlikte kişisel veriler, çerezler ya da benzeri araçları kullanmayan doğal reklam çözümlerine ilgi artıyor

7 Nisan 2018’de Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kişisel verilerin kullanımı konusunda pazarlama uzmanlarını zorlayarak sadece bilgilendirmenin ötesinde önlemler alınmasını gerektiriyor. Bu durum da birçok markanın ve reklam şirketinin tüketicilere ulaşırken zor durumda kalmasına sebep olabiliyor.

Doğal reklam çözümlerinin KVKK ile birlikte çok daha önemli hale geldiğini belirten FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Yeni düzenlemelerle birlikte kontrol yeniden kullanıcılara geçiyor. Kullanıcıların hareketlerini ölçmek için kullanılan çerezler için gelen uyarılar kullanıcılar tarafından dikkate alınmıyor ve yeni uyarılara ihtiyaç duyuluyor. Burada önemli olan kullanıcının tamamen rızasını alabilmek ya da kullanıcı verilerini kullanmayan yöntemler benimseyebilmek” dedi.

Doğal reklamın tam da bu noktada devreye girdiğini belirten Tuğ, “Doğal reklamlar ile bizler, doğası gereği insanların hayatlarına değer katacak içeriklerin ortaya çıkmasını, kendi arzularıyla bu içeriğe ulaşmalarını hedefliyoruz. Doğal reklam yalnızca marka algısını yaratmakla kalmıyor, tüketicilerin de güvenini kazanarak gerçek bilgiye ulaşılmasının da önünü açıyor” şeklinde konuştu. Tuğ sözlerini şu şekilde tamamladı:

“İnsanlar kendileriyle ilgili olan yeni markalar ve ürünlerle ilgilenmek istiyorlar, kendilerine sürekli gereksiz mesajlar gönderen ya da verilerini istismar eden markaları değil. Doğal reklam da bu güven ve gerçek değer üzerine kurduğu yapısıyla KVKK sonrasında hem tüketicileri hem de markaları mutlu edecek formülü içeriyor.”

FreakOut herhangi bir kişisel veriyi işlemeden hedefleme gerçekleştiriyor

Japonya merkezli mobil doğal reklam platformu olan FreakOut, kuruluş felsefesinin bir devamı olarak herhangi bir kişisel veriyi işlemeden doğru reklamı tüketicilerle buluşturuyor. Şirket, herhangi bir çerez ya da kullanıcı bilgisine ihtiyaç duymadan, yalnızca reklamın yer aldı platformun performansına göre doğru reklamın, doğru tüketiciyle buluşmasına olanak tanıyor.

Mobil doğal reklam teknolojileri sunan FreakOut, gösterim sayısı ile birlikte yayıncı sayısını 5 ay içerisinde yüzde 65, geçen yılın aynı aylarına göre yüzde 400 arttırdı. Aktif kampanya adedi ve satış rakamı yüzde 100 artış gösterdi. Bununla birlikte gösterim hacmi geçen yılın aynı aylarına göre yüzde 50 artış sağladı.

2020 yılında dünya çapında mobil reklamların yüzde 63’ünün doğal reklamlardan oluşması tahmin edilirken, Türkiye pazarında 48 milyon lirayı aşan mobil doğal reklam yatırımlarının artması bekleniyor.

#freakout, #mobilreklam, #turkiyepazari

Yorum Yok
 
 

Popüler Yazılar