Dijital pazarlama platformu SEMrush 40 milyon dolar yatırım aldı

 

Dünyanın önde gelen dijital pazarlama platformu SEMrush’ın büyümesini destekleyen Greycroft, e.ventures, Siguler Guff 40 milyon dolarlık yatırımla platformun geleceğine yatırım yaptı. Finansman, markanın Çin ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlara açılmasını da sağlayacak…

Dijital pazarlama profesyonelleri için önde gelen rekabetçi istihbarat ve uçtan uca analitik platformu SEMrush, Greycroft, Siguler Guff ve e.ventures’dan 40 milyon dolarlık yatırım aldı. SEMrush, dijital pazarlamacılar için iç-görüyü, matematiksel analizleri ve ölçümleri geliştirmek için endüstri standardı konumunda. Booking.com, eBay, HP ve BNP Paribas gibi önde gelen markalar tarafından tercih edilen SEMrush’un CEO’su ve Kurucu Ortağı Oleg Shchegolev, “Günümüzün gittikçe artan internete bağlı cihazlar dünyasında birçok şirket pazarlama stratejilerine, özellikle de dijital stratejilerine göre kazanıyor veya kaybediyor. 2017’de dijital reklam harcamaları sonunda TV’yi geçti. Dijital pazarlamadaki rekabet yoğunlaşırken, SEMrush olarak dünyanın dört bir yanındaki pazarlamacıların ‘kazanan pazarlama stratejileri’ oluşturmasına yardımcı olmaya kendimizi adadık” dedi.

En büyük platform olmaya aday

SEMrush’un dijital pazarlama dünyasında lider ve neredeyse tüm rekabetçi şirketler için sahip olunması gereken bir çözüm olarak kurgulandığını kaydeden Kurucu Ortak Dylan Pearce ise, “Birinci sınıf teknik özellikleriyle SEMrush’ın bir sonraki en büyük teknoloji platformu olabileceğine inanıyoruz” dedi.

Kritik finansman, SEMrush’ın makine öğrenimi destekli pazar bilgisi yeteneklerini ve özel veri tabanını genişletmesini sağlamak için kullanılacak. Veri tabanı, birçok sinyal ve veri kaynağı aracılığıyla 125’den fazla ülkeyi kapsıyor. Bu kapsamlı veri setleri kullanıcı davranış verileri, sosyal medya performans metrikleri ve marka isimleri gibi arama motoru pazarlaması (SEM) verilerini içeriyor. SEMrush’ın yazılımı, kullanıcılara eyleme dönüştürülebilir bilgiler sağlamak için bu sinyalleri birleştiriyor ve analiz ediyor. Bu sayede SEMrush, müşterilerin “Sayfa yükleme veya hemen çıkma oranı arama motorlarındaki sıralamamı nasıl etkileyebilir?”, “Web sitem için hangi geri bağlantılar kötü olabilir?” veya “Makalemin iyi bir performans göstermesi için hangi başlığı veya konuyu seçmeliyim?” gibi karmaşık soruları yanıtlamasını sağlıyor.

150 ülkede değer yaratıyor

Siguler Guff Genel Müdürü Roman Simonov ise, “Siguler Guff olarak şirketin ilk kurumsal destekçisi olmaktan gurur duyuyoruz ve SEMrush’ın 150’den fazla ülkede küçük ve büyük müşterilere getirdiği muazzam değerinin artarak süreceğini öngörüyoruz. Finansman sağlama basamağı, şirketi sunulan ürünler ve kapsanan dikeyler açısından bir sonraki seviyeye taşıyacak” diye konuştu.

Yeni ve mevcut platformlar herhangi bir dijital pazarlama stratejisi için hayati hale geldiğinden SEMrush önümüzdeki dönemde Amazon ve Baidu gibi ek platformlara da genişleyecek.

Ayrıca, finansmanla stratejik satın almalar gerçekleştirecek olan SEMrush’ın, en iyi teknik uzmanlığını bünyesine katması da sağlanacak. SEMRush müşterileri de platformun yatırım almasından duydukları heyecanı dile getirdi. Vodafone Arama, Ürün Sahibi Nick Wilson, “Bugün artık en kıymetli şey veri. Veri benim para birimim. Bana bu veriye ulaşmam için faydalı olan girişimleri desteklemem gerekiyor.. SEMrush tam olarak bunu sağlayan çok sağlam bir platform” diyor.

Merkezi ABD’de bulunan SEMrush, 2008’de kurulduğu günden bu yana cirosunu her yıl ikiye katlıyor. Şirket, SEM ve sosyal medya stratejisi anlayışlarının yanı sıra dijital PR performansı ve içerik pazarlaması etkinliği sağlayarak, en çok 10 adwords harcama yapan 10 kurumun 7’siyle ve Fortune 500’ün yüzde 25’inden fazlası ile çalışıyor. Geçtiğimiz iki yıl boyunca ürün yelpazesini önemli ölçüde genişleten SEMRush kısa bir süre önce ABD, İngiltere’deki En İyi SEO Yazılım Paketi olarak seçildi ve 2017 Avrupa Arama Ödüllerini kazandı.

Yorum Yok

Cevap Yaz

*

*

 
 

Popüler Yazılar