10/23/2014

 

 


Çelik Motor, SAP CRM projesi sayesinde daha doğru karar alıyor, rekabette avantaj sağlıyor

By web editor - Sal Eki 01, 7:46 am

20 Eylül 2013 tarihinde düzenlenen SAP Forum İstanbul’un Gümüş Sponsorluğunu üstlenen Anadolu Bilişim, en yeni çözümlerini standında tanıtırken, Çelik Motor’un iş süreçlerindeki verimi artırmayı hedefleyen ve büyük başarıya ulaşan SAP CRM projesinin detaylarını katılımcılarla paylaştı. Çelik Motor ile gerçekleştirilen SAP CRM projesi, dünyada operasyonel kiralamayı SAP altında yürüten ilk proje olarak da tarihe geçti.

Teknolojinin son yıllardaki hızlı gelişiminin iş dünyası üzerindeki etkileri 20 Eylül 2013 tarihinde, bu sene on sekizincisi gerçekleştirilen SAP Forum İstanbul’da masaya yatırıldı.  İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre Merkezi’nde “Gelecek Bugün” teması ile yapılan ve iş dünyasından 4 bine yakın katılımcıyı bir araya getiren etkinliğin gümüş sponsorluğunu Anadolu Bilişim üstlendi. Anadolu Bilişim, SAP iş uygulamaları çözümlerini, SAP uygulama danışmanlık ve kurumsal BT hizmetlerini gün boyunca etkinlik alanında yer alan standında katılımcılarla paylaştı. Anadolu Bilişim ayrıca, Çelik Motor ve bayilerinin iş süreçlerindeki verimi artırmayı hedefleyen ve zaman içerisinde büyük başarıya ulaşan SAP CRM projesinin ayrıntılarını da paylaştı.

Anadolu Bilişim Kurumsal Uygulama Hizmetleri Müdürü Atakan Karaman ve Çelik Motor Filo Kiralama Direktörü Cenk Fadıllıoğlu’nun birlikte gerçekleştirdikleri “Çelik Motor ve Bayiler Süreçlerini SAP CRM ile Yönetiyor” başlıklı sunum ile projenin oluşumuna sebep olan ihtiyaçları, belirlenen hedefleri ve yaşanılan süreçleri masaya yatırdı.

Tüm iş süreçlerini kapsayan SAP CRM projesi

Sunumda sözü ilk alan Anadolu Bilişim Kurumsal Uygulama Hizmetleri Müdürü Atakan Karaman, Çelik Motor ve bayileri ile birlikte gerçekleştirilen SAP CRM projesinin kapsamına değindi. Projenin Anadolu Grubu Otomotiv Başkanlığı bünyesindeki “Teknolojik Dönüşüm Projesi”nin bir parçası olduğunu anlatan Karaman, yaklaşık 3 yıllık bir program dahilinde adım adım ilerledikleri program kapsamında Çelik Motor ve bayilerine verdikleri SAP CRM hizmeti rehberliğinin önümüzdeki yıllarda da süreceğini ifade etti. Projenin, Çelik Motor ve bayileri nezdinde operasyonel lojistik süreçler, finansal süreçler, bayi süreçleri, satış, satın alma, bayi satış sonrası hizmetler ve operasyonel kiralama olmak üzere tüm iş süreçlerini kapsadığını ifade eden Atakan Karaman, projenin sürece yönelik tüm ayrıntılarını paylaşması adına sözü Çelik Motor Filo Kiralama Direktörü Cenk Fadıllıoğlu’na devretti.

“Anadolu Bilişim ile birlikte aynı anda 55 bağımsız SAP projesi yürüttük”

Çelik Motor’un 50 ilde faaliyet gösteren, portföyünde 14 bin 500 araç bulunduran ve bin 450 civarında müşterisi bulunan büyük bir şirket olduğunu söyleyen Cenk Fadıllıoğlu, araç bayilerinin birbirlerinden bağımsız birer şirket gibi değerlendirilmesi gerektiğini ve bu nedenle projenin aynı anda 55 SAP projesini yürütmekle eşdeğer olduğunu ifade etti. Araç bayilerinin satış, satın alma, servis, garanti ve bakım da dahil olmak üzere tüm iş süreçlerini ana firma ile online entegrasyon halinde takip etmenin zorluklarına değinen Cenk Fadıllıoğlu, Anadolu Bilişim’in uzman rehberliğinde çok başarılı sonuçlar aldıklarının altını çizdi.

Ana hedefler: Müşteri memnuniyeti ve rekabet avantajı

SAP CRM sisteminin Çelik Motor ve KIA bayileriyle birlikte 53 şirkette aynı anda canlı kullanım yoluyla yürütüldüğünü ifade eden Cenk Fadıllıoğlu, Anadolu Bilişim ile birlikte kurulan 5 kişilik canlı yardım ekibinin bayilerden gelen tüm sorulara anında yanıt verdiğini, bunun da projenin hızlı bir şekilde uygulanmasının önünü açtığını söyledi. Mayıs ayında kavramsal testleri yapılan projenin Ocak ayının başında hayata geçtiğini söyleyen Cenk Fadıllıoğlu, projeyi gerçekleştirmekteki ana hedeflerinin rekabet avantajı yakalamak, operasyonel verimi artırmak, kârı maksimize etmek, tek kaynaktan doğru, tutarlı veriye ulaşmak, bayi entegrasyonunu sağlamak, operasyonel ve finansal süreçleri entegre etmek, müşteri ile ilk temastan iş sonuna kadar tüm süreçleri takip etmek, müşteri sadakatini artırmak, mobil teknolojilerle rekabet avantajını sağlamak ve karar destek raporları ile doğru stratejik kararlara imza atmak olarak sıraladı.

Stok yönetiminde sıfır hatanın önemi

Araç kiralama ve bakım desteği veren bir firma olarak müşteri memnuniyeti için en önemli kriterlerden birinin stok yönetimi olduğunun altını çizen Cenk Fadıllıoğlu, stokta tutulan yedek parçaların takibinin doğru bir şekilde yapılmasıyla, müşterilerinin aradıkları parçayı doğru bayide bulabildiklerini söyledi.

Çalışan verimi

Projenin bir başka olumlu boyutu olarak çalışan veriminden bahseden Cenk Fadıllıoğlu, bayide çalışan kişilerin gerçekten iş için verimli bir performans gösterip göstermediklerinin takibini SAP yardımıyla çok kolay bir şekilde yapabildiklerini söyledi. Cenk Fadıllıoğlu, “Bayiye gelen araç adetlerini ve süreçlerini doğru yönetemezsek, verimli olmayan bir işgücünü elimizde tutmuş olabiliriz. SAP raporları sayesinde bunu kolayca yönetebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

Doğru zamanda doğru kampanya

Stok yönetimin bir başka boyutunun da elde biriken atıl parçalar olduğuna dikkat çeken Cenk Fadıllıoğlu, “Bugün yapacağınız bir kampanyayla, önünüzdeki 1 ayın satışını etkileyebilirsiniz. Kampanyaları sistemden parçaları takip ederek yaptığımız için, atıl parçaların stokta durmasını önlemiş ve müşterilerimize en doğru zamanda en doğru fiyattan ulaşmalarını sağlamış olduk” ifadelerini kullandı. Çelik Motor’un SAP CRM projesi ile yedek parça sürecindeki kazanımlarından da bahseden Cenk Fadıllıoğlu, bayilerin stoklarını ve stok hareketliliklerini kolaylıkla takip edebildiklerini ve bayilerini stoklarını yönetme konusunda yönlendirebildiklerini söyledi. Bu sayede yedek parça hizmetinde önemli bir maliyet kalemi olan geri siparişlerin (back order) azaltıldığını söyleyen Fadıllıoğlu, acil siparişler, parça bulunabilirlik analizi, kârlılık analizleri gibi modüllerle yedek parça stoğunun her zamankinden daha iyi yönetildiğinin altını çizdi.

Servis süreci kazanımları

“Servis süreci, servis iş emrinin açılmasından, işlemlerin bitip aracın servisten ayrılmasına kadar olan sürecin tamamını kapsar” diyen Cenk Fadıllıoğlu, SAP sayesinde araçların o güne kadar yaptıkları yol miktarını, şasi numaralarını, tarihçelerini ve gereken tüm ayrıntıları takip edebildiklerini, bu sayede aracın garanti denetimlerinde yurtdışındaki üretici firmaya her zamankinden daha doğru raporlarla geri bildirimde bulunabildiklerini söyledi. Müşterilerinin araç bakım süreçlerini de takip edebildiklerini ifade eden Fadıllıoğlu “Müşterilerimize bir sonraki bakımlarının ne zaman yapılması gerektiğine dair bilgiler veriyoruz. Bunun için SAP sisteminden uygun raporları çekiyoruz. Elde ettiğimiz verileri SMS, e-posta ya da müşterimizin tercih ettiği bir başka iletişim kanalı ile paylaşıyoruz” dedi. SAP sisteminin garanti süreci, iş emri ve bayi servis randevusu olmak üzere farklı ekranlar sunduğunu söyleyen Cenk Fadıllıoğlu, kolay takip edilebilen bu ekranlar sayesinde hem Çelik Motor’un hem de bayilerinin iş süreçlerindeki verimi en iyi şekilde analiz edebildiklerinin altını çizdi.

Dünyada operasyonel kiralamayı SAP altında yürüten ilk proje SAP CRM projesinin planlanma aşamasında Anadolu Bilişim danışmanları ile birlikte yaptıkları araştırmada dünyada operasyonel kiralama sürecini SAP altında yürüten tek bir şirket dahi olmadığı tespitine vardıklarını anlatan Cenk Fadıllıoğlu, projenin uygulanması ile birlikte dünyada ülke ve şirket olarak bir ilki gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Operasyonel Filo Kiralama sisteminde teklif hazırlanması, sözleşme bilgilerinin sisteme tanıtılması, teslim ve iade süreçlerinin takibi, ceza yönetimi, OGS-HGS takibi, yakıt takibi ve hasar yönetimi gibi süreçlerin analizini yapmayı hedeflediklerini belirten Cenk Fadıllıoğlu, büyük sadakat isteyen operasyonel filo kiralama süreçlerinde müşteri memnuniyetini söz konusu hedeflerini gerçekleştirerek sağladıklarının altını çizdi. Fadıllıoğlu projeyi “Doğru kararlar alma ve doğru stratejik kararları uygulama ayrıcalığımızla rekabette avantaj sağlıyoruz” sözleriyle özetledi.

Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanlığına SAP’den ödül!

SAP Forum İSTANBUL etkinliğinin açılışında, SAP’nin EMEA bölgesindeki başarılı projeleri ödüllendirdiği SAP Quality Awards’un töreni de gerçekleştirildi. Aday projeler büyük, orta ve küçük çaplı uygulamalar olmak üzere SAP Türkiye ödül komitesi tarafından 3 farklı kategoride incelendi. Çelik Motor ile gerçekleştirilen SAP CRM projesinin de dahil olduğu “Teknolojik Dönüşüm Projesi” ile değerlendirilen Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanlığı, Large Implementations (Büyük Çaplı Uygulamalar) kategorisinde SAP Kalite Ödülü’nün (Quality Award) sahibi oldu. Ödülü, Grup Başkanlığı adına Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanı Kâmil Eser aldı.

Yorum Yaz